רס״ל (מיל׳) שמעון יהושע אסולין, בן 24, מבית שמש, לוחם בגדוד ההנדסה 924, חטיבת הראל (10), נפל אתמול (שבת) בקרב בדרום רצועת עזה. יהושע אסולין, אחיו של שמעון ספד: "שרירן וחסין אש. לא מבין איך הכדורים הצליחו לחדור לו לגוף".

"אני חושב שזה הרגע שבו הוא הראה לנו את המהות שלו. שמעון יצא לפני חודש וחצי מעזה ולא נח בבית לרגע. הוא רצה לחזור והפך את כל העולם. בסוף הצליח לחבור לחבר שלו, מ"מ בצנחנים, דרך השלישות בדרך לא דרך, ולחם בגבורה עד לשבת שנפל בה. שמעון היה בכוח הראשון שנכנס לטהר בתים. באחד הבתים שככל הנראה היה חשוב לחמאס, שמעון החל להילחם יחד עם הרביעייה שאיתו. הוא והצמד שלו הגיעו לקומה שנייה ועל גרמי המדרגות שמעון ביצע לחימה, חתר למגע בצורה לא נורמלית ונהרג מירי ככל הנראה במקום. אני לא מבין איך הכדורים הצליחו לחדור לו לתוך הגוף. הוא היה שרירן, חסון, הוא היה חסין אש. הוא היה גיבור אמיתי, אחד שה' אוהב אותו. הוא בא גם אם למסור את הנפש וביצע את זה על הצד טוב ביותר".

"היה לו חוש הומור מטורף" מספר ישראל. "הוא ניהל את הצחוק במשפחה. מצד אחד פגשתי את הבן-אדם אחד הקשוחים, ומצד שני עם הלב הכי רך שיש. אני האח הקטן מתחתיו ותמיד כשהייתי צריך, הוא היה שם, מגן עליי. הוא היה עניו גדול, עשה הכול בשקט, בענווה, באמת. מספרים לנו כמה הוא היה שקט שקט. היה עושה מה שצריך, לומד מה שצריך כדי להיות הכי מקצועי שאפשר, חתר למה שצריך לדעת ועשה הכול על הצד הטוב ביותר", הוסיף.

הרב משה מאלי, רב בוגרי הצבא בישיבת ההסדר, לימד את שמעון הי"ד בשנתיים האחרונות ומספר: "שמעון השתחרר לפני חודש וחצי מהמלחמה בעזה במסגרת הלחימה עם המחלקה שלו, עם החברים מהשירות ומישיבת ההסדר. הם היו בצפון הרצועה, השתחררו להפוגה של חודשיים והיו אמורים לחזור עוד חודש, אבל שמעון ביקש לחזור וניסה בכל דרך".

רס''ל (במיל') שמעון יהושע אסולין ז''ל (צילום: דובר צה''ל)
רס''ל (במיל') שמעון יהושע אסולין ז''ל (צילום: דובר צה''ל)

"חבר טוב שלו משך אותו אליו לצנחנים במילואים ללחימה שם בדרום הרצועה שם נפל אמש. זה היה עוד חלק מאותה חתירה למצוינות ודבקות במטרה של שמעון, דבר שמאוד אפיין אותו גם בעניין של לחימה, היה חשוב לו להיות נוכח ומשמעותי במלחמה הזו, החברים שלו אמרו שהיה לוחם בכמה רמות מעל כולם. לאחר שהשתחרר בחודש אב האחרון הוא תכנן ללכת ליחידה מיוחדת. הוא היה במיונים והתקבל ליחידה מסוימת אבל הוא רצה משהו יותר רציני ובכל התהליך הזה נפתחה המלחמה", הוסיף.

קודם לכן, ראש עיריית בית שמש, ד"ר עליזה בלוך ספדה: "הלב מסרב להאמין. בשורה בלתי נתפסת וקשה מנשוא". העיר בית שמש כולה אבלה ודואבת עם נפילתו של בנכם גיבור ישראל רס"ל (מיל) שמעון אסולין. שמעון ,לוחם בגדוד הנדסה 924 חטיבת הראל, התעקש להתגייס למילואים ואמור היה להשתחרר ביום שני, נפל בקרב בדרום רצועת עזה בהגנה על העם והארץ. משפחת אסולין משפחה שורשית ודמויות מופת בקהילת העיר בית שמש. תהלה היקרה הרב רפי, ראש ישיבת "שעלי תורה" בבית שמש וקהילת "קול אליהו", מעמיד תלמידים הרבה ונותן בהם עוצמות אדירות ובייחוד בימים אלו להגנה על עמנו במערכה הקשה".

מלווים למנוחת עולמים את רס''ל (מיל) שמעון אסולין  (צילום: דוברות עיריית בית שמש)
מלווים למנוחת עולמים את רס''ל (מיל) שמעון אסולין (צילום: דוברות עיריית בית שמש)

הרב רפי אסולין ואשתו תהלה בלווית רס"ל (מיל) שמעון אסולין (צילום :דוברות עיריית בית שמש)

"הכאב עצום ובלתי נתפס. מחבקים אתכם בשעה קשה זו, ונמשיך ללוות אתכם ולהיות לצדכם. עוד סיפרה ראש העיר: "כולם זוכרים, הרב רפי, איך הספדת ברטט את גיבור ישראל החלל הראשון במלחמת "חרבות ברזל" מבית שמש רס"ל (מיל) דניאל קסטיאל ז"ל, והיום אתם משפחת אסולין באים בשערי משפחת השכול המורמת מעם".

הלוויה תתקיים היום בשעה 13:30 בהר הרצל.