משה דוידוביץ', ראש המועצה האזורית מטה אשר, התראיין היום (ראשון) בתוכניתם של ענת דוידוב ואודי סגל ב-103FM, והתייחס לחוסר הוודאות ביישובי הצפון.

גולדקנופף נגד נתניהו: "ההודעה בשבת בנושא דירוג האשראי לא היתה במקומה"
דילמת רפיח במוקד: ישראל נעה בין המתיחות מול ביידן לזו מול קהיר

"אם יש משפט אחד נדוש שאני חוזר עליו בפני ראש הממשלה והקבינט הביטחוני ושריו, כל המשפט הזה - אדוני ראש הממשלה, מה עם ממלכת האי וודאות שאנחנו חיים בה?", שאל בפתח דבריו, "והתשובה של ראש הממשלה היא כמו האילם, עיוור, חירש. הסתכלות במבט תם ואין תגובה ואין תשובה".

"כשנפגשנו הוא הסתכל עליי, מהנהן בראש, 'הבנתי', ואומר 'נקסט' לעצמו", הוסיף, "לא פעם ולא פעמיים שאלתי. והדבר החשוב, זה האם מכינים אותנו? למה מכינים אותנו? שאנשים שלנו יישארו מחוץ לבתיהם עד סוף שנת הלימודים? לי יש קיבוץ שכולו פונה ועכשיו מפנים אותו מהמלון, היום הם נהיו פליטים כי את הקיבוץ הזה שנמצא בבית מלון יערות הכרמל הודיע המנכ"ל שהוא פותח את המלון לציבור הרחב".

לאחר מכן נשאל דוידוביץ' מתי המפונים אמורים להתפנות, והשיב: "בסוף חודש פברואר, עוד שבועיים הם אמורים להתפנות מבלי שיש להם יעד. מיידי. התשובה של הממשלה? איזו? לא קיימת ממשלה. אין ממשלה, אין מושל בישראל. אם ממשלת ישראל לא מבינה שהיא ביד אחת אומרת לאנשים 'אתם תמשיכו להיות עקורים' וביד שנייה לא מאריכה לבתי המלון, שר החינוך הודיע לנו בקבינט הביטחוני 'מערכת החינוך של הילדים המפונים שלכם תמשיך להיות מחוץ לכותלי בתי הספר שלהם עד סוף השנה'. אז מדוע מערכת אחרת שאמורה להיות מתוזמנת עם מערכת החינוך, מערכת בתי המלון של המפונים, לא נותנת אופק?".

לסיום אמר: "אנחנו פגשנו את אלוף הפיקוד, וקיבלנו סקירה מקיפה על הפעילות של צה"ל ובאותו יום היו עוד אירועים כאלה ואחרים שמיוחסים לצה"ל בלבנון. אני מבין דבר אחד, שצה"ל כרגע מחפש כל דרך כדי לייצר לתושבים שלנו את השקט והביטחון שיוכלו לשוב לבתיהם, וממשלת ישראל מדברת על הסדר מדיני שלא יביא את הפתרון. הוא לא יביא את הפתרון מסיבה אחת, כל עוד הטרוריסטים של רדואן יודעים לירות לחלון של בית, אי אפשר להחזיר את התושבים. ובדיסוננס הזה שאנחנו חיים הממשלה לא נותנת אופק".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103FM