פרסום ראשון: קצינים בצה"ל טוענים כי לוחמים שפעלו בלב עזה, בשכונת היוקרה רימאל, סיכנו את חייהם לצורך חילוץ מאות מיליוני שקלים שהיו מיועדים לרשות הפלסטינית, כך חשף הבוקר (ראשון) עורך התכנית "בן כספית וינון מגל", סער פלסנר, ב-103FM. על פי העדויות שהגיעו אליו, מדובר בסכום העומד על 200 מיליון שקלים ושיעדו - רמאללה.

לדברי גורמים בצבא, האירוע התרחש במהלך מתקפה על מרחב שכונת רימאל שבעיר עזה, כאשר הכוחות הגיעו למבנה של בנק "פלסטין", זאת בעקבות זיהוי ירי צלפים מכיוון המבנה. הגורמים שאיתם שוחח פלסנר, ציינו כי כוחות צה"ל פעלו להוצאת הכסף שיעדו כאמור קופת הרשות הפלסטינית, וזאת לדבריהם, תוך "לקיחת סיכונים מסוימים".

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

חיילי צה''ל בעזה (צילום: Israel Defense Forces/ via REUTERS)
חיילי צה''ל בעזה (צילום: Israel Defense Forces/ via REUTERS)

הסיפור מעלה שאלות רבות, ובמרכזן: מדוע חיילי צה"ל צריכים לסכן את עצמם בפעולה שמטרתה חילוץ כספים, לא כל שכן, כספים שהיו עושים את דרכם לרשות הפלסטינית. זאת כאשר, על פי עדויות שהגיעו למערכת, החיילים עצמם הם אלה שהעמיסו את הכסף על רכבי הברינקס בעת הפעולה. בשלב זה הכסף טרם הועבר לרשות.

תגובת דובר צה"ל המלאה מובאת להלן: "כוחות צה"ל פעלו בשבוע שעבר ב'בנק פלסטין' בעיר עזה, לשם מניעת תפיסתם של כספים על ידי ארגון הטרור חמאס ושימושם לצרכי טרור. המבנה בו היה הבנק הותקף בעבר בעקבות ירי שבוצע לעבר כוחות צה"ל מהמבנה. "הפעילות נעשתה בהתאם להנחיית הדרג המדיני, ואופן החזקת הכסף והיעד אליו יועבר כפופים להנחייתו", לשון תגובת דובר צה"ל".