ארגון הטרור חמאס בהלם מוחלט לאחר מבצע החילוץ הדרמטי ברפיח, בו חולצו החטופים פרננדו מרמן ולואיס הר. בהודעה שפרסם חמאס הבוקר (שני) לא מוזכר כלל חילוץ החטופים, אלא רק האבדות בצד הפלסטיני.

בהודעת חמאס נכתב: "התקפה של צבא הכיבוש הנאצי על העיר רפיח הלילה, ומעשי הטבח הנוראים שלו נגד אזרחים חסרי הגנה וילדים עקורים, נשים וקשישים, שגבו עד כה את חייהם של יותר ממאה אנוסים, נחשבת המשך מלחמת רצח העם וניסיונות עקירה בכפייה ש... היא מתנהלת נגד העם הפלסטיני שלנו".

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

עוד נכתב: "הממשל האמריקני והנשיא ביידן נושאים באחריות מלאה עם ממשלת הכיבוש לטבח הזה, בגלל האור הירוק שנתנו לנתניהו אתמול, והתמיכה הגלויה שהם מספקים לו כסף, נשק, ו כיסוי פוליטי להמשך מלחמת רצח העם והטבח". הליגה של מדינות ערב, הארגון לשיתוף פעולה אסלאמי ומועצת הביטחון של האו"ם קראו לפעולה דחופה ורצינית כדי לעצור את התוקפנות הציונית ואת הפשעים המתמשכים של רצח עם נגד אזרחים חסרי הגנה ברצועת עזה".

כתב אל-מיאדין ברפיח דיווח כי "צבא הכיבוש השתמש בכוח אש כבד במהלך פלישת כוח מיוחד ישראלי, וההתנגדות הגיבה במשך שעות. פעולות החילוץ עוכבו בחמש שעות עקב ההפצצה האלימה של מטוסי הכיבוש על העיר. כתב אל-מיאדין ברפיח: במהלך השביתות ברפיח, הכיבוש הרס כליל יותר מ-14 בתים על גבי תושביהם. הפשיטות החלו לאחר השעה אחת לפנות בוקר והשתמשו בסוגים שונים של מסוקים ומזל"טים".