דובר צה"ל חשף היום (חמישי) שיחה בין ראש מנהלת התיאום והקישור לעזה במתפ"ש למנהל בית החולים 'נאצר', בה קורא לתושבים להתפנות מהמרחב.

שיחה של רמת"ק עזה עם מנהל בית חולים נאצר (צילום :דובר צה"ל)

קודם לכן, דובר צה"ל דניאל הגרי התייחס לפעולה בביה"ח נאצר שבח'אן יונס ואמר כי "יש מידע שחמאס החזיק גופות חטופים במקום". על פי דיווחים פלסטינים, בוצעה פשיטה מלאה על מחלקות רבות בתוך בית החולים. משרד הבריאות בעזה טען כי בית החולים הפך ל"מבנה צבאי של ישראל".

ראש אמ"ן לשעבר מזהיר: זה מה שיקרה לנו אם נכנס למלחמה בצפון
מקורבו של סינוואר: "אם היה מודע להשלכות - לא היה מבצע את טבח ה-7 באוקטובר"

בהודעה המלאה נכתב, בין היתר: "יש לנו מידע מודיעיני אמין שחמאס החזיק בני ערובה בבית החולים נאצר. נראה שגם מחבלים פועלים בעת הזו מתוך בית החולים. מאז הטבח של חמאס ב-7 באוקטובר, אנו עורכים פעולות חילוץ מדויקות - כפי שעשינו בעבר - כאשר טרם ביצוען המודיעין שלנו מצביע על כך שגופות של בני ערובה עשויות להיות מוחזקות במקום זה או אחר ברצועה. כאמור, יש לנו מידע מודיעיני אמין ממספר מקורות, כולל מחטופים משוחררים, המצביעים על כך שחמאס החזיק בני ערובה בבית החולים נאצר בח'אן יונס ושייתכן שיש גופות של בני הערובה שלנו במתקן בית החולים נאצר. זאת, כפי שהוכח בעבר עם בית החולים שיפא; בית חולים רנתיסי; בית החולים אל-אמל; ובתי חולים רבים אחרים ברחבי עזה".

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

"חמאס משתמש באופן שיטתי בבתי חולים כמוקדי טרור. 85% מהמתקנים הרפואיים הגדולים בעזה שימשו את חמאס לפעולות טרור. מחבלי חמאס מסתתרים עכשיו מאחורי אזרחים פצועים בתוך בית החולים נאצר ונראה שהם השתמשו בבית החולים כדי להסתיר את בני הערובה שלנו גם שם. צה"ל מבצע פעולה מדויקת ומצומצמת בתוך בית החולים נאצר".

צה"ל עדכן כי הפעולה מבוססת על מידע מודיעיני המעיד על פעילות טרור של חמאס בבית החולים ומטרתה הגעה לפעילי טרור, בהם גם חשודים במעורבות בטבח בשבעה באוקטובר. עד כה עוכבו מספר חשודים בבית החולים.

ממטה משפחות החטופים נמסר: "כחלק מפעילות צה״ל להשבת החטופים בעזה, צה״ל פשט הלילה על ביה״ח נציראת, בין היתר, בעקבות מידע מודיעיני על הימצאותם של גופות חטופים ישראלים במקום. בשלב זה אין מידע קונקרטי על הימצאות גופות. במידה ויימצאו ממצאים רלוונטים המשפחות יעודכנו באופן מיידי. מדינת ישראל וצה"ל ממשיכים לעשות כל מאמץ להחזרת כלל החטופים הביתה".

צפו בפשיטה על בית החולים בח'אן יונס

פשיטה על בית החולים בח'אן יונס (צילום :רשתות ערביות 
בצה"ל הסבירו כי לפעולה קדם מאמץ לפינוי חוסים מבית החולים על מנת לצמצם פגיעה בבלתי מעורבים. לטובת פינוי החוסים נפתח מעבר מיוחד לפינוי האוכלוסייה האזרחית השוהה במרחב בית החולים נאצר, לכיוון האזור ההומניטרי.
על פי צה"ל, הכוחות הפועלים במרחב, הוכשרו למשימה וכן תודרכו מראש בעניין החשיבות במניעת פגיעה באזרחים, חולים, צוותים רפואיים וציוד רפואי. צה״ל ימשיך לפעול בהתאם לדין הבינלאומי וכנגד ארגון הטרור חמאס, הפועל מתוך בתי חולים ותשתיות אזרחיות בדפוס פעולה שיטתי וציני, ללא הבחנה בין האוכלוסייה האזרחית לבין מחבלי הארגון.