טיל נפל בכניסה למרכז הרפואי זיו בצפת: במתקפת הטילים אתמול על צפת, טיל נפל בכניסה למרכז הרפואי זיו ובנס נמנע אסון גדול. היום (חמישי) הותר לפרסום תיעוד ממצלמות האבטחה של המרכז הרפואי זיו המראה את נפילת הטיל והאוטובוסים והרכבים שהיו בקרבת מקום.

"מידע שיש גופות של חטופים": פשיטה דרמטית של צה"ל על בית חולים בח'אן יונס | צפו
"ניצל בשבוע שעבר": בכיר חיזבאללה ושני פעילים נוספים בארגון חוסלו

במתקפת הטילים נהרגה החיילת סמ"ר עמר שרה בנג'ו ז"ל ונפצעו 10 נוספים אשר פונו וטופלו במרכז הרפואי זיו. באותה העת נופל בכניסה אליו אחד הטילים, שלמרבה המזל לא התפוצץ.

מנהל המרכז הרפואי זיו הפרופ' סלמאן זרקא: "מאז תחילת הלחימה בצפון טיפלנו בזיו בכ-170 פצועי לחימה וניכר שהחיזבאללה שמו למטרה לפגוע גם בבית החולים כפי שזה כבר קרה במלחמת לבנון השנייה.

מתקפת הטילים על צפת. קרדיט: המרכז הרפואי זיו (צילום :המרכז הרפואי זיו)

הצוות שלנו תפקד כראוי וטיפל בפצועים למרות רעש נפילת הטיל בכניסה לזיו. כולנו מחויבים למשימה שלנו להציל חיים ולהביא מזור לפצועים ולחולים שלנו. בקרוב נשדרג את היכולות שלנו לאחר שמשרד הבריאות הכריז עלינו "כמרכז על" לטראומה בצפון, לאחר אישור התקציב".

בסרטון המצורף ניתן לראות כיצד מאבטח המרכז הרפואי מונהל גדבם מכוון את באי המרכז הרפואי להגיע לאיזור ממוגן ואף מסייע לאם ולפעוט לצאת מרכבם בסמוך לרגע הנפילה ורץ איתם למקום מבטחים.

המאבטח של בית החולים, מונהל גדבם, שנראה בתיעוד נפילת הטיל שיחזר בשיחה עם ״מעריב״ את האירוע: ״אתמול במהלך משמרת בוקר בביה״ח זיו צפת נשמעו אזעקות ובומים חזקים. תוך כדי ההתרעות, יצאתי לכיוון האזרחים שהיו ברכבים - על מנת לפנות אותם למרחבים המוגנים. תוך כדי האירוע, קלטתי אישה עם ילד קטן ברכב, וישר קראתי להם לצאת מהאוטו".

"האימא נכנסה לפאניקה, לא ידעה מה לעשות - אז הרמתי את הילד והובלתי את שניהם למרחב מוגן", הוסיף, "היה נס גדול מאחר שנפילת הטיל - הייתה כ-10 מטרים בלבד מרכבם - ונשמע הדף ופיצוץ מטורף״, נזכר. על התפקוד שלו באירוע עוד הוסיף: ״בתור מאבטח ששומר על ביטחון הציבור, אני מרגיש מחויב בכל סיטואציה שתהיה - לפעול כפי שמצופה ממני. זו חובה שלי לתפעל אירוע כזה. מאחל לנו ימים טובים יותר״.