מלחמת חרבות ברזל: ישי גרטנר, בן 23 ממודיעין עילית, ורס״ל במיל׳ אורי יעיש נרצחו, וארבעה נוספים נפצעו באורח בינוני-קשה בפיגוע בכביש 40 סמוך לצומת ראם מסמיה בדרום היום (שישי). חייל שהיה במקום חיסל את המחבל שהגיע לתחנת אוטובוס וביצע ירי לעבר אזרחים. חשד למחבל נוסף באזור: נערכות סריקות.

ישי גרטנר (צילום: מתוך רשתות לפי סעיף 27 א על פי זכויות יוצרים)
ישי גרטנר (צילום: מתוך רשתות לפי סעיף 27 א על פי זכויות יוצרים)

דיון "היום שאחרי": נתניהו התייחס למדינה פלסטינית, ואז התחיל הבלגן בקבינט | הציטוטים המלאים
הדירוג של מודי'ס: הפרמטרים שכלכלני החברה לא לקחו בחשבון | שלמה מעוז

חובשים ופרמדיקים של מד"א פינו לבתי החולים אסותא באשדוד וקפלן את הפצועים כשאחד מהם מונשם. מדוברות ביה"ח בילינסון נמסר כי מבית החולים קפלן הועבר פצוע מהפיגוע בצומת ראם. מצבו מוגדר אנוש.

במרכז שניידר לרפואת ילדים מקבוצת כללית עדכנו כי הנער בן ה-16 שהגיע לבית החולים לאחר הפיגוע סובל מפגיעות ראש וגפיים, והוא יצא מחדר ניתוח. הוא מאושפז כשהוא מורדם ומונשם ביחידה לטיפול נמרץ. מצבו מוגדר עדיין קשה מאד.

א׳ בן 52 ממודיעין שנפצע באירוע הירי ומטופל במרכז הרפואי קפלן שחזר: ״לפני הכל אני מבקש להשתתף בצערן של המשפחות ומאחל החלמה מלאה לשאר הפצועים. חזרתי מהעבודה ונקלעתי לאירוע צומת. הכל קרה מהר, הבנתי שיורים על הרכב, ראיתי מחבל עם אקדח, התכופפתי והמשכתי לנסוע. הרגשתי כדורים עפים, כמה שניות אחרי זה הבנתי שנפצעתי. הייתי עם חבר מהעבודה בטלפון ואמרתי לו שנפצעתי ביד, והוא התקשר למשטרה. המשכתי עד יד בנימין ונסעתי לשם. אחד הגלגלים התפוצץ. יצאתי מהרכב ישר שאלו מה קרה ואנשים ניסו לעזור, כבר היו שם פאראמדיקים והזמינו מהר מאוד אמבולנס. תוך שלוש דקות הייתי באמבולנס והובהלתי למרכז הרפואי קפלן. אני מאחל הרבה אחדות לעם ישראל, בריאות ושהחטופים יחזרו בשלום".

קמב"ץ בנפת לכיש של פיקוד העורף שנטרל את המחבל בפיגוע (צילום :דובר צה"ל)

מפכ״ל המשטרה יעקב שבתאי נמצא בזירת הפיגוע ומקבל עדכונים וסקירה במקום. השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיע גם לזירה. רויטל, עדת ראייה שהייתה במקום סיפרה: "הייתי ברמזור, חציתי ליד התחנה, היה בחור במאזדה שחורה. הוא שלף אקדח והתחיל לירות. נסעתי פול גז, עפו מלא כדורים. לא שמתי לב אם היו אזרחים, ראיתי אזרח אחד ואת היורה".

המחבל שביצע את הפיגוע הוא פאדי ג'מג'ום, מדובר בשייח' משועפאת, וברשתות הערביות מסרו שהוא היה תלמיד של השייח' פאדי אבו-שחידם, גם כן ממחנה הפליטים שועפט, שביצע את הפיגוע לפני שלוש שנים בו נרצח אליהו קיי בעיר העתיקה ונורה למוות.

ראש הממשלה בנימין נתניהו: "אני שולח תנחומים מעומק הלב למשפחות הנרצחים בפיגוע בצומת ראם, ומתפלל לשלום הפצועים. הפיגוע הזה מזכיר לנו שכל הארץ חזית ושהמרצחים, שבאים לא רק מעזה, רוצים להרוג את כולנו. אנחנו נמשיך להילחם עד לניצחון המוחלט בכל העוצמה, בכל חזית, בכל מקום, עד שנחזיר את הביטחון והשקט לכל אזרחי ישראל".

המפכ"ל שבתאי: "שני המחבלים קרובי משפחה שנכנסו לישראל בדרך לא חוקית. יש פה שיתוף פעולה עם שב"כ לאשש את זהות המחבל. כרגע אנחנו ממשיכים גם בפן המבצעי וגם במישור החקירתי". השר בן גביר: "הפיגוע הזה מוכיח שנשק מציל חיים. חלוקת נשק הצילה החיים, אני לא אעתר לביקורת ואני ארחיב את חלוקת הנשק שמצילה חיים. אזרח שמציל חיים. כלפי הטרור בלי מצמוצים רק בקו נחוש, בעזה ובלבנון. קו נחוש אפס סבלנות".

פיגוע ירי בצומת מסמיה (צילום: איחוד הצלה)
פיגוע ירי בצומת מסמיה (צילום: איחוד הצלה)

זירת פיגוע הירי בצומת מסמיה (צילום: דוברות מד''א)
זירת פיגוע הירי בצומת מסמיה (צילום: דוברות מד''א)

השר בני גנץ: "משתתף בצער הכבד של משפחות הנרצחים בפיגוע בצומת ראם, ויחד עם כל עם ישראל מתפלל להחלמת הפצועים. אנחנו במערכה על חיינו בארץ הזו. המחירים קשים, אבל אנחנו נחושים. ביחד, נשבור את רוח הטרור של אויבינו".

דובר תנועת הג'יהאד האסלאמי בפלסטין, מוחמד חאג' מוסא: "אנו מברכים את מבצע הגרילה בעיר הכבושה אשדוד, המגיע בתגובה להמשך מלחמת ההשמדה ומעשי הטבח שביצע האויב הציוני בעמנו, בעיקר בעזה ובגדה המערבית הכבושה. אנו קוראים לאנשינו להגביר את הפעולות ולכאוב את האויב בתגובה לפשעיו, כי זו השפה היחידה שהאויב הזה מבין".

פרמדיק מד״א, ארי רוזנשטיין שהיה במקום ונקלע לאירוע סיפר: ״ישבתי בכניסה למוסך סמוך לזירת האירוע ושמעתי קולות ירי סמוך מאוד אליי. רצתי מיד למקום והבחנתי בזירה קשה מאוד. הבחנתי בתחנת האוטובוס ובסמוך לה במספר פצועים שוכבים מחוסרי הכרה. ביצעתי בדיקה ראשונית, ובמקביל ביקשתי מאשתי שתרוץ לרכב הפרטי שלנו להביא את תיק העזרה הראשונה שברשותי".

"התקשרתי לדווח למוקד מד״א, ובתוך זמן קצר הגיעו למקום כוחות גדולים של אמבולנסים, ניידות טיפול נמרץ וכונני מד״א שהעניקו טיפול לנפגעים ופינו אותם לבתי החולים", המשיך. "כוחות ביטחון שהיו במקום חיסלו את המחבל".

נתיבי ישראל, הפיגוע בצומת ראם (צילום :נתיבי ישראל)

סגן מנהל מרחב לכיש במד"א נחום דוד סיפר: "הגענו במהירות למקום עם כוחות גדולים, המראה היה קשה מאוד, ראינו פצועי ירי שוכבים כשחלקם מחוסרי הכרה, ביצענו מיד מיון ראשוני לפצועים, צעיר כבן 20 היה מחוסר הכרה ללא דופק וללא נשימה עם פצעי ירי, הענקנו לו טיפול מציל חיים, ניסינו להילחם על חייו ופינינו אותו לבית החולים תוך פעולות החייאה".

"צעיר נוסף כבן 20 היה מחוסר הכרה ונער כבן 16 וגבר כבן 65 היו בהכרה וסבלו מפציעות חודרות וקשות. אישה כבת 65 מצבה הוגדר בינוני, גבר כבן 52 שהצליח להימלט מהזירה הזעיק אותנו סמוך ליישוב יד בנימין הסמוך, הגענו אליו במהירות הוא היה בהכרה וסבל מפציעה חודרת בגופו ופינינו גם אותו לבית החולים כשמצבו בינוני ויציב".

פיגוע ירי בצומת מסמיה. קרדיט: רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א' (צילום :רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')
התמונה בכתבה פורסמה לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. מערכת האתר מכבדת זכויות יוצרים ומשקיעה מאמצים באיתור בעלי זכויות יוצרים לצורך שימוש בחומרים המופיעים באתר.  אם לדעתכם נפגעה זכותכם כבעלי זכויות יוצרים בחומר המופיע באתר זה, הנכם מתבקשים לפנות באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת : [email protected]