ברקע המגעים לעסקת חטופים, ראש חטיבת המודיעין בשב״ס לשעבר ד"ר יובל ביטון שפך הערב (שבת) אור במהלך "פגוש את העיתונות" בחדשות 12 על מצבו של מנהיג חמאס בעזה, יחיא סינוואר.

חגורת האש מתרחבת: תקיפות עוצמתיות באזורים אליהם צה"ל טרם נכנס ברצועה
בדרך להישג שובר שוויון בעזה: צה"ל סימן את היעד הבא

"סינוואר יש לו תפיסת עולם של חמאס והמטרה של הטבח בשבעה באוקטובר היה לשחרר אסירים ולפגוע בישראל. הוא לא ציפה להצלחה כזאת, אך אם הוא היה יודע שזו הייתה התגובה של צה"ל הוא לא היה עושה את זה. אני חושב שהוא מנותק קשר מרצון, הוא לא רוצה עסקה כרגע. אין לו שום אינטרס כרגע לעשות עסקה, אבל התגובה הקטלנית של צה"ל המהמה אותו והוא שם כרגע את שחרור האסירים בצד, כשסוגיית השרידות השלטונית היא זו שהפכה להיות ראשונה בסדר העדיפות", אמר בפתח דבריו.

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

בנוסף טען כי "היה ברור שזו העסקה הראשונה והאחרונה. שחרור הילדים והנשים זה אינטרס של חמאס, יותר משלנו. הנשים והילדים זה אבן רחיים על צווארו, הוא גם נראה גרוע בעולם ובקטאר לחצו עליו". 

כאמור, מוקדם יותר היום האשים איסמעיל הנייה את ישראל בכך שעסקת חטופים נוספת טרם יצאה לפועל. בנוסף, הדגיש כי חמאס לא יסכים להתפשר על ויתור בנוגע לסיום המלחמה. הנייה טען כי חמאס יתעקש על שחרורם של רבים מהאסירים הוותיקים בבתי הכלא בישראל, וכי מדובר באחת ממטרות המשא ומתן העיקריות. כמו כן, הזכיר את אזור צפון הרצועה, תוך דרישה ליישב אותו מחדש בעזתים.