גל שמועות נפוץ אתמול (ראשון) ברשתות החברתיות בעקבות דבריו של שר הביטחון יואב גלנט כי "חמאס מחפשים מחליף לסינוואר, חטיבת ח'אן יונס הוכרעה".

נתק? "בדיחה אחת גדולה": בחמאס טוענים - זה מה שקרה בצמרת ארגון הטרור

ברשתות הערביות הופצה תמונה בה נראים חיילי צה"ל עוצרים מישהו שדומה למנהיג חמאס יחיא סינוואר. כמובן שלא מדובר באמת בסינוואר, אך פרסום התמונה הוליד גל קונספירציות ושמועות.

כזכור, גלנט אמר אתמול כי "חמאס מחפשים מחליף לסינוואר. יש מכרז מי יהיה הגורם השולט, אבל תחנת עזה של חמאס לא עונה". עוד אמר השר, כי "כניעתם של מאות המחבלים בבתי החולים בח׳אן יונס מוכיחה כי חטיבת ח׳אן יונס הוכרעה, והמחבלים מפחדים להילחם".

אל תגידו לא ידענו - מבצע חסר תקדים למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

תיעוד מתוך מנהרה בה הסתתר מנהיג חמאס יחיא סינוואר (צילום :דובר צה"ל)

בכיר ארגון הטרור מוחמד נזאל טען במהלך ריאיון לערוץ אל-ג'זירה כי "הדיבורים על משבר ביחסים עם סינוואר הם בדיחה אחת גדולה. סינוואר ממשיך להנהיג את חמאס וראשי הארגון לא דנים במחליף. מנהיגי חמאס נבחרים כולם בקלפי בבחירות שקופות". באשר להתפרקות הכוח הצבאי בח'אן יונס, טען בכיר הארגון כי "אנחנו לא מפרסמים נתונים על הרוגים מסיבות של ביטחון שדה. רוב לוחמי החמאס עדיין חיים ונלחמים נגד צה"ל".

בכיר נוסף בחמאס, מחמוד מרדאווי, אמר בריאיון לאל-ג'זירה: "אם לא ייפתר עניין הסיוע לצפון הרצועה המשמש כקלף מיקוח בידי ישראל ללחוץ על חמאס -  לא תהיה בפנינו ברירה אלא להשעות את המו"מ לעסקת חטופים. הכדור במגרשם של המתווכים ועליהם יהיה לבחון מחדש את אופן ניהול המו"מ".