מלחמת חרבות ברזל: הכתב והפרשן הצבאי אור הלר ('חדשות 13') שוחח היום (רביעי) עם אודי סגל וענת דוידוב בתכניתם ב-103FM ופרש את משנתו על ההתפתחויות האחרונות במלחמה.

ארה"ב תציע לישראל: דחיית התמרון ברפיח תמורת חטופים
כך היעלמותו היזומה של סינוואר היא חלק מתכנית הפעולה שלו

בפתח השיחה אמר: "מבצע של דובדבן שהחל אמש והביא לזה שלפחות שלושה מחבלים נהרגו, הייתה גם תקיפה של מל"ט, הרעיון היה להגיע למחבל שהתכוון להוציא פיגוע. הלוחמים יצאו משם ללא נפגעים, אנחנו רואים שהלחץ על ג'נין, שכם, טול כרם, נמשך כל הזמן, אך זו עדיין הזירה השלישית בחשיבותה, כשכולם מקווים שהשטחים יישארו ללא אירועים מיוחדים".

"היה שם מחבל שעמד להוציא פיגוע", המשיך. "מתוך ג'נין התקבל מודיעין, ולכן הוחלט להיכנס. סגרו על הבית שלו, הרגו שם לפחות 3 מחבלים, הגיעו גם דחפורים. היו שם מטענים. המבצע שם נגמר".

"רואים את האזהרות של הרמטכ"ל, של ראש השב"כ לקבינט על כך שצריך להכניס מחדש פועלים ולא להפוך את הסיפור למלחמת דת, יש דאגה שהשטחים מבעבעים רגע לפני פיצוץ. יש דאגה רבה מכך שהשטחים יהפכו ליותר ויותר מוקד של טרור במלחמה הזו לקראת הרמדאן. אני חושב שנראה יותר ויותר מבצעים כאלה של כניסות לקראת הרמדאן".

לאחר מכן דיווח, כי: "הכותרת של הבוקר היא שמו של חלל צה"ל, סמ"ר אברהם אובגן נהרג בשכונת זיתון. אנחנו רואים שצריך לחזור לאותם מקומות כדי לוודא שבוואקום שנוצר חמאס לא מתחבר מחדש, וזה האתגר. במקביל ללחימה בצפון הרצועה, יש פקודה לכוחות בחאן יונס להישאר כמה שצריך, וזה כאשר צה"ל נמצא עם כמות הכוחות הקטנה ביותר ברצועה מאז תחילת הפעילות הקרקעית".

סמ''ר אברהם אובגן ז''ל (צילום: דובר צה''ל)
סמ''ר אברהם אובגן ז''ל (צילום: דובר צה''ל)

"אנחנו מדברים על משהו כמו 3.5-4 חטיבות בלבד ברצועה, זה בהחלט הקטנת כוחות משמעותית", סיפר בסוף הראיון. "אני חושב שזה מסמן לאן אנחנו הולכים עכשיו. אפשרות אחת היא למחנות המרכז והשנייה לרפיח. צה"ל מבין שהוא חייב לשחרר את המילואים ולתת להם להתאוורר, אין כמעט מילואימניקים עכשיו מבחינת חטיבות סדירות בעזה. 

"בגבול לבנון אנחנו מדברים על יום אחרי יום שכטב"מי איסוף חודרים עד יחסית לעומק. נראה שחיזבאללה מנסה לאתגר את מערכות הגילוי של חיל האוויר, אני מניח שחיל האוויר בודק את עצמו ואת הרגישות שלו, ובודק האם אפשר לעשות את הדברים אחרת. פעם הבאה זה יכול להיות כטב"מ מתפוצץ ולא רק איסוף. לצערנו שני הכטב"מים הללו לא התגלו.

הכטב"מ שנפל בבוסתן הגליל (צילום :רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')

סייעה בהכנת התוכנית: מיכל קדוש, 103fm