מלחמת חרבות ברזל: הפרשן לענייני ערבים ג'קי חוגי התראיין היום (רביעי) לגל"צ ודיווח על כך שלא רק המתווכות לוחצות על ארגון הטרור חמאס לרדת מהדרישות הגבוהות אלא גם ידידיה הטובים - לרבות חיזבאללה.

דחיית התמרון ברפיח והפסקת אש ברמדאן בתמורה לחטופים: העסקה החדשה המסתמנת
כך היעלמותו היזומה של סינוואר היא חלק מתכנית הפעולה שלו

בפתח השיחה אמר: "על חמאס מופעלים לחצים מבית ומחוץ, אחד מהם הוא חיזבאללה. בשבועות האחרונים נסראללה ואנשיו ביקשו מחמאס להתגבש וטענו, כי הדרישה שלהם לשחרר מאות אסירים עם דם על הידיים היא לא מציאותית וישראל לא תוכל להיענות לה גם אם היא מאוד תרצה".

"תהיו מעשיים", המשיך חוגי בדיווח. "חיזבאללה מצידם חושבים שהיא מיצו את המלחמה הזו אבל הם לא יכולים להפסיק מיוזמתם. נסראללה אמר כבר מהשלב הראשון - 'אנחנו נלחמים כאן כדי לסייע לרצועת עזה בהתשת הצבא הישראלי, להקשות עליו ולהגביר את הלחצים על הממשלה".

אל תגידו לא ידענו - רוצים ללמוד אנגלית? יש לנו הטבה מיוחדת. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

הכטב"מ שנפל בבוסתן הגליל (צילום :רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')

"זאת העזרה שלהם ולכן ילחמו כל עוד נלחמים בעזה. ארבעה חודשים אחרי, נסראללה מיצה את הלחימה הזאת והוא היה שמח להפסקת אש ברצועה כי הוא מרגיש שהוא השיג הרבה".

"כל מה שקורה מכאן והלאה זה כבר סכנה עבורם, הם גרמו לישראל פינוי מורחב של אוכלוסייה, גבו מחיר בחיי אדם, תקפו בסיסים וריתקו כוחות לגבול הצפון. כל אלה מבחינתם הישגים אבל הם שבעו מהם ולכן אומרים להנייה 'הגישה שלכם לא ריאלית, אתם צריכים להתגמש'", אמר חוגי לסיום.

בתגובה לדברים, אמר ראש המל"ל לשעבר הד"ר אייל חולתא כי "לא הצלחנו לייצר מספיק לחץ מדיני על חמאס, ואני מקווה שמתחילים לראות משהו אחר - הנהגת חמאס בחו"ל צריכה להבין שהעתיד שלהם לוט בערפל. אף אחד לא חושב שהקטארים עושים מה שהם עושים מתוך ציונות, זה ברור שהם מונעים מתוך אינטרסים - גם המצרים".