אלוף (במיל') עמוס מלכא התראיין הבוקר (רביעי) ב-103FM, והתייחס לכשלים הקשים שחוותה ישראל. "אני חושב שאני מבין את הכשל העמוק של המודיעין, לא רק של המודיעין, אלא של המודיעין, המערכת המבצעית והדרג המדיני. אני חושב שיש קשר בין אחד לשני, לא בהיערכות המבצעית, לא בקונספציה ולא במודיעין הניחו שזה תרחיש ייחוס. אם זה היה תחריש ייחוס, ההיערכות להגנה בעוטף הייתה נראית אחרת", ציין. 

דיווח: מספר מחוסלים בתקיפת רכב בדיר אל-בלח; פיצוצים נשמעו בדמשק
דחיית התמרון ברפיח והפסקת אש ברמדאן בתמורה לחטופים: העסקה המסתמנת החדשה

כמו כן, ביקר בחריפות את אמירתו של שר האוצר בצלאל סמוטריץ' בסוגית החטופים, שעוררה סערה: "זה אומר שאנחנו נמצאים עם ממשלה שלכאורה נלחמת בחמאס, אבל בפועל אנחנו רואים שסמוטריץ' ובן גביר מרגישים כל כך בטוחים להגיד ולעשות כל דבר שבא להם, שהם פשוט מחזיקים את הממשלה בידיים שלהם".

הוא אמר לפני שבוע-שבועיים שהוא מקווה שסינוואר יקפא בקור במנהרות, והוא אומר שנעסוק בחטופים רק אחרי מיטוט חמאס. השותף שלו להחזקת הממשלה במקומות הרגישים זה בן גביר, שעושה קמפיין דיגיטלי למאות אלפים נגד עסקת חטופים. מעליהם יש ראש ממשלה שבמקום להיות חזק מול חמאס ומול שריו הוא פחדן, הוא פוחד להתמודד עם הגורמים בתוך הקואליציה שלו שעושים דברים שבימים אחרים הוא לא היה נותן להם להתרחש. הוא היה משתיק את כל השרים שלו שיוצאים בתיאוריות קונספירציה ותוקפים את הרטמכ"ל.