בימים האחרונים קיבלו גורמים לבנונים אזהרה צרפתית שישראל עשויה לפעול בקרוב נגד לבנון באופן חמור מבעבר, כך דווח הבוקר (רביעי) בעיתון אל-אחבאר.

ההנחה בעיתון הביירותי שהתגובה הלבנונית לאזהרה זו תהיה חמורה יותר, מה גם שההודעה כללה אזהרה שישראל לא מתנהגת כאילו היא נתונה ללחץ מערבי, במיוחד אמריקאי. אותו מידע הצביע על כך שישראל לא מראה את התגובה הצפויה בשלב זה ללחץ האמריקני, כך בדיווח, והיא הסכימה עם האזהרה הצרפתית שישראל עלולה לנקוט בפעולה פתאומית, תוך "חציית קווים אדומים מערביים". בפרסום הלבנוני נטען כי בביירות מבינים שהחישובים של ישראל לאחר השבעה באוקטובר עשויים להיות נקיים מכל הגבלה, ואינם כפופים עוד להתנהגויות הרגילות, לרבות קישור ההחלטות הצבאיות שלה לרצונות של וושינגטון.

בשכונה שבה חוסל מורנייה: דיווח על סיכול ממוקד בלב דמשק | צפו בתיעוד

מצד שני, כך לפי הרשת הערבית, מסירת הודעות ללבנון נעצרת בגבולות הדיווח בלבד, שכן מדינות המערב שהחריפו את ביקורי שליחיהן בביירות מבינות שלבנון הרשמית אינה אלא תיבת דואר להודעות, וכי אין לה יכולת לעסוק בסוגיית המלחמה או השלום למעט באופן פורמלי. מאז החלו האזהרות, הממשלה הזמנית לא פעלה באופן שהולם לאזהרות שקיבלה ולא פיתחה תכניות היערכות בהתאם לגודל החששות שהועברו אליה. כתוצאה מכך, כך בפרסום, לא ננקטו צעדים מקדימים, לא בהכנת בתי חולים ולא בהכנת התשתיות מבחינת מזון ודלק והבטחת צרכי החיים.

במקביל, ולמעט האשמות הדדיות בין חיזבאללה למתנגדיו בלבנון בנוגע להשתתפותו בהחלטה לקשר את דרום לבנון לעזה, המהלכים הפוליטיים לא התפתחו למה שמשקף בפועל את הסכנה שניצבת בפני לבנון. לפי הרשת, החלטת חיזבאללה הגבירה את הקרע שכבר היה קיים בלבנון, ולכל הרחבת פעולות ישראל מעבר למסגרת שקיימת כיום, על פי האזהרות שהתקבלו, תהיה השפעה פוליטית משמעותית. באל-אחבאר מדגישים כי לבנון שמה את כל האסימונים על הלחץ האמריקני על ירושלים מחד גיסא, ומאידך גיסא על הצלחת המשא ומתן העקיף האמריקני-איראני ואי נכונותה של איראן לצאת למלחמה כוללת, מה שהפך, עד כה, את קצב והיקף המלחמה בינה לישראל למוגבל.