כחלק מפיילוט שנידון בקבינט לפני שבועיים, שמטרתו היא להכניס סחורות ישירות לעזה להתארגנות אזרחית שאינה חמאס, בישראל נערכים לפתוח מחדש את מעבר קרני כדי להקל על הכנסת הסיוע לצפון עזה. מועד פתיחת המעבר טרם נקבע. יש לציין כי מדובר באירוע משמעותי כי פתיחת מעבר קרני (כאשר יתקיים) הוא בעצם מימוש של חלק מהרעיון לקדם את היום שאחרי.

בשכונה שבה חוסל מורנייה: דיווח על סיכול ממוקד בלב דמשק | צפו בתיעוד
"לך לחדר הזה, איתי אין לך בעיה": גלנט משגר עקיצה חריפה לנתניהו | צפו

ח"כ אביגדור ליברמן: "לא זכור לי שמישהו הקל על החטופים שלנו שעוברים גיהינום ברצועה. הומניטרי כנגד הומניטרי".

כזכור, אלוף (במיל') אליעזר (צ'ייני) מרום, מפקד חיל הים לשעבר, התייחס במהלך ריאיון לרדיו גלי ישראל לאפשרות שבה גורמים שאינם חמאס יקחו שליטה על אזור צפון הרצועה. "יש 200 אלף אנשים שנשארו בצפון הרצועה, בהם צה"ל מטפל מהבחינה ההומניטרית", ציין. 

עוד הוסיף: "יש פיילוט בצפון הרצועה, שבו עם הזמן מתוך 600 סוחרים שיש לשב"כ הם מקבלים את הסחורה ומעבירים אותה הלאה בהוראת ישראל. לאט לאט, מייצרים מצב חדש בצפון הרצועה, זה דבר חשוב מאוד. בסיכומו של דבר נצטרך למסור את הדבר הזה, אני לא חושב שמשהו יודע את התשובה לגבי זה. יכול להיות שזה יוולד תוך כדי תנועה". 

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

השריפה סמוך לצידון. קרדיט: רשתות ערביות (צילום :רשתות ערביות)

הוא טען כי יש לפעול באזור רפיח: "אם בעיית ציר פילדלפי לא נפתרת - לא עשינו כלום. אם לא נפתור את הבעיה שם בגבול המצרי אנחנו במצב בו לא נצליח לפרז את רצועת עזה ולמרות כל מה שעשינו הכל יחזור בחזרה כשהם מצטיידים שוב באמצעי לחימה. ככל ואני יודע יש ביננו לבין המצרים והאמריקאים הסכם איך לבצע את הפעילות בציר פילדלפי ויותר מזה אני יכול להגיד שהאמריקאים מסכימים לממן את זה, דבר לו הם סרבו בעבר". 

בטורו ב"מעריב" בסוף השבוע האחרון, חשף ג'קי חוגי את התכנית שאותה בוחנת ישראל ל"יום שאחרי". הוא ציין כי "מדובר על שכונות, או מתחמי מגורים, שבהם תשכון אוכלוסייה מוגבלת שאינה מזוהה עם חמאס. על ענייניהם הפנימיים יפקח ועד מנהל שכולו פלסטיני. על הביטחון יהיה מופקד צה"ל. את המימון, כך מקווים, יספקו מדינות המפרץ. בישראל חושבים על ניסוי, שאם יצליח במובלעת אחת, ואחריה בעוד אחת, ובעוד אחת – אזי בהמשך יופעלו במתכונת זו ערים שלמות".