מילואימניקים מ"מאהל המילואימניקים" ופעילים של ארגון "לובי 1701" של תושבי הצפון, תלו הלילה (בין רביעי לחמישי) בצמתים המרכזיים בצפון הארץ שלטים המזהירים את הציבור מכניסה ל"שטחי רצועת הביטחון החדשה שפתחה מדינת ישראל בשטחה". בשלטי האזהרה האדומים, שנתלו כפעולת מחאה, נכתב: ״דרך זו מובילה לרצועת הביטחון של דרום לבנון בתוך שטח מדינת ישראל. הכניסה לאזרחי ישראל אסורה עד החזרת הביטחון ליישובי הצפון".

גורמי אופוזיציה סורים: "חבר מפלגת הבעת' נחטף מכפרו ע"י ישראל"

הפעולה נעשתה במטרה לזעוק את זעקת תושבי הצפון המילואימניקים, ורובם אף פליטים בארצם במשך למעלה מארבעה חודשים. המהלך נעשה, לדבריהם, כמחאה על היעדר אופק ויוזמה אמיתית להחזרת הביטחון בצפון.

השלטים, שנתלו בין היתר בצומת הגומא ובצומת כברי הנחשבות לנקודות מעבר אסטרטגיות בכניסה ליישובי הצפון שנותרו שוממים זמן כה רב, הם חלק מפעולות המחאה שנעשות בדרישה "להעביר את המלחמה אל הצד השני – ולחזור לימים בהם ישראל תוקפת ומכריעה את האויב בשטחו ולא מחכה לחסדיו של ארגון טרור רצחני".

שריפה שפרצה בכפר יובל (צילום :רשתות ערביות)

סרן עומר פציניאש, דוברת מאהל המילואמניקים, אמרה בנושא: ״לא באנו להחליש את הצבא – אנחנו הצבא ואנחנו זועקים את זעקת החיילים שיושבים כבר מעל ארבעה חודשים על הגבול עם ידיים קשורות. לא ניתן לגזרה הצפונית להיות מופקרת, לא ניתן למלחמה הזאת להסתיים ללא הרחקת חיזבאללה מהגבול והחזרת השליטה למדינת ישראל. החברים שלנו הם בשר תותחים בגבול, אנחנו מקבלים מאות פניות ממילואימניקים על המצב בצפון ושומעים שהוראות הפתיחה באש רק מוחמרות וקושרות את ידיהם, הגיע הזמן ליזום ולהכריע, הגיע הזמן שצה"ל והממשלה יעשו את הדבר הנכון".

לובי 1701 הדגישו כי ״פעולה זו נועדה להזכיר לכולם את 100 אלף תושבי הצפון שהפכו פליטים ואינם זוכים למענה ראוי לא בטחוני ולא אזרחי.  אנו חייבים כל יום להזכיר לכל אזרח במדינה כי בצפון כרגע מתרחש משבר אזרחי חסר תקדים אשר מפרק משפחות וקהילות. מדינת ישראל חייבת להבין שתושבי הצפון מצפים לפעולות מיידות. לא רק צבאיות - אלא גם מצפים לאישור תקציב ייעודי אשר יסייע לתושבי עוטף הצפון בקרב הבלימה מול העזיבה של המוני תושבים את הצפון".