ישראל מעריכה, בהסכמת גורמים אמריקאים, כי מנהיג חמאס יחיא סינוואר מסתתר עדיין במנהרות שמתחת לח'אן יונס בדרום רצועת עזה, כך דיווח הערב (שני) העיתון "וושינגטון פוסט".

עודכנו שעות לפני מתקפת חמאס: למה צה"ל לא פעל? | הסימנים המקדימים
הסלמה בעקבות הכטב"ם בלבנון? "עד עכשיו לא ראינו כזה אירוע" | האזינו

גורמי מודיעין ישראליים ואמריקאים אמרו ל"וושינגטון פוסט" כי אתגר סבוך עוד יותר מאשר חשיפת מקום מחבואו של סינוואר הוא לכידתו וחיסולו באופן שלדבריהם יסכן את שלום החטופים שמוחזקים לפי ההערכות בסמוך אליו. הבעיה, כך אמר גורם ישראלי בכיר, היא כיצד לבצע זאת מבלי לסכן את חיי החטופים. 

עוד דווח על תרומה אמריקאית במצוד אחר סינוואר. גורמים שמעורים בפרטים אמרו לעיתון כי אנליסטים במודיעין האמריקאי מסייעים לישראל בחלק מתהליך מיפוי המנהרות של חמאס, זאת באמצעות "טכנולוגיות ניתוח רבות-עוצמה" שמשלבות רסיסי מידע שונים. 

כזכור, עד כה ההערכות היו כי מנהיג חמאס ברצועה נמלט למצרים יחד עם משפחתו במנהרה שעוברת מרפיח אל מעבר הגבול, דיווח שהופרך ע"י גורם במצרים. בנוסף צה"ל מצא סרטון במצלמת אבטחה שהתקינו מחבלי חמאס במנהרות בו הוא נראה יחד עם אשתו וילדיו במנהרות בדרום הרצועה.

בהתייחסו לדיווחים לגבי סינוואר אמר גלנט כי ״לחמאס אין אמון במפקדיו, זה דבר מאוד מאוד בולט. אין עם מי לדבר כמנהיגות בשטח והנהגת החוץ מחפשת הנהגת פנים. זאת אומרת יש מכרז של מי ינהל את עזה, אין גורם ששולט ואין גורם שפועל״.