הלחימה בצפון נמשכת: לאחר שאתמול לראשונה צה"ל תקף בבעלבכ, מעוז חיזבאללה בעומק לבנון, הבוקר (שלישי) זוהו עשרות שיגורים לעבר הגליל ובסיס מירון. דובר צה"ל עדכן כי זוהו 35 שיגורים, ולא נגרם נזק ליחידת הבקרה האווירית. בתגובה, צה"ל תקף אתר צבאי ומספר תשתיות צבאיות של חיזבאללה במרחבים אלחניה, ג'בשית, בסריה ואל-מנצורי שבעומק לבנון. בנוסף, כוחות צה"ל תקפו באמצעות ארטילריה להסרת איום במרחב יארון.

אמש הודיע חיזבאללה על חיסולו של מפקד הגזרה המזרחית בארגון הטרור השיעי, חסן סלאמה. בתגובה, חיזבאללה ירה למעלה מ-60 קטיושות לעבר רמת הגולן. הירי, כאמור, בוצע לאחר שצה"ל תקף מספר מטרות באזור בעלבכ שבמזרח לבנון. מדובר בתקיפה העמוקה ביותר שביצע צה"ל בשטח לבנון מאז מלחמת לבנון השנייה.

מחוסלי חיזבאללה (צילום: רשתות ערביות)
מחוסלי חיזבאללה (צילום: רשתות ערביות)

על פי הדיווחים, שלושה בני אדם נהרגו בתקיפות שכוונו לעבר רכב ומשאיות, כאשר במקביל אדם אחד נפגע מירי רקטות לעבר שתולה. זמן קצר לאחר מכן דווח על תקיפה נוספת, הפעם בעיר הנמל טיירה, וגם שם דווח על שני הרוגים, בהם חסין סלאמי, האחראי בחיזבאללה על הגזרה המזרחית, עת ששהו ברכבם.

צה"ל אישר את דבר חיסולו ומסר כי סלאמי השתייך ליחידת נאצר בארגון הטרור חיזבאללה ופיקד על מספר מתווי טרור שבוצעו לעבר כוחות צה"ל, ולעבר יעדים אזרחיים וצבאיים בצפון הארץ. בתקופה האחרונה, לקח חלק בתיאום מתווי טרור, לרבות שיגורי נ"ט לעבר מרחב קריית שמונה ומפקדת חטיבה 769.

תקיפות צה''ל בבעלבכ שבלבנון (צילום: רשתות ערביות)
תקיפות צה''ל בבעלבכ שבלבנון (צילום: רשתות ערביות)

נזק בתקיפת צה''ל בבעלבכ (צילום: רשתות ערביות)
נזק בתקיפת צה''ל בבעלבכ (צילום: רשתות ערביות)

בעלבכ הוא מעוז של ארגון הטרור השיעי, שבו על פי הדיווחים מאוחסנים נשקים אסטרטגיים של חיזבאללה. העיר בעלבכ היא ישוב מרכזי במחוז בקעת הלבנון, מעוז שיעי ואחד ממוקדי הכוח המרכזיים של הארגון במדינה. עד כה ישראל נמנעה מלהרחיב את התקיפות לאזור למרות שבידי ישראל מידע מפורט על אתרי חיזבאללה, ולכן התקיפה החריגה נחשבת לעליית מדרגה משמעותית שעשויה להוביל לתגובה.

התקיפה מגיעה לאחר שמוקדם יותר, הצליח חיזבאללה ליירט כלי טיס מאויש מרחוק מסוג "זיק" שטס בשטל לבנון. לעבר הכטמ"ם שוגרו לפחות שני טילים, כאשר הראשון יורט על ידי מערכת ״קלע דוד״, ששיגרה לעברו טיל קרקע-אוויר, אך שוגר טיל נוסף שפגע במטוס. בעקבות היירוט של מערכת קלע דוד, הופעלה אזעקה באלון תבור שבעמק יזרעאל. רסיסי יירוט של מערכת "קלע דוד" נפלו בכפר תבור.