לאחר שצרפת העבירה הצעה שמטרתה לסיים את ההסלמה בגבול בצפון, חיזבאללה הודיע כי הוא דוחה אותה, כך דווח הבוקר (שלישי) בכלי תקשורת בלבנון. על פי הדיווח, בחיזבאללה דחו את ההצעה כל עוד נמשכת הלחימה ברצועת עזה.

כאמור, צרפת העבירה לפני שבועיים הצעה בכתב לביירות, שמטרתה לסיים את הפעולות נגד ישראל ולהסדיר את סוגיית גבול לבנון-ישראל. כך לפי מסמך שהגיע לידי סוכנות הידיעות רויטרס, הקורא ללוחמים, כולל יחידת העילית של חיזבאללה, לסגת 10 קילומטרים מהגבול.

פעילי חיזבאללה (צילום: REUTERS/Aziz Taher)
פעילי חיזבאללה (צילום: REUTERS/Aziz Taher)

התוכנית הצרפתית נועדה לסיים את הלחימה בין ארגון הטרור חיזבאללה, הנתמך על ידי איראן, לבין ישראל בגבול בין המדינות. בהצעה הכתובה הראשונה שהובאה לביירות במהלך שבועות של תיווך מערבי, נמסר לבכירי המדינה הלבנונית, כולל ראש הממשלה נג'יב מיקאטי, על ידי שר החוץ הצרפתי סטפן סז'ורן, בשבוע שעבר, כך אמרו ארבעה לבנונים בכירים ושלושה בכירים צרפתים.

המסמך מצהיר על המטרה למנוע סכסוך "שמסכן יציאה משליטה" ואכיפת "הפסקת אש פוטנציאלית, כאשר התנאים מתאימים" ובסופו של דבר צופה משא ומתן על תיחום הגבול היבשתי השנוי במחלוקת. התכנית של צרפת צופה תהליך של 10 ימים של הסרת המתיחות במשא ומתן על הגבול. גורם דיפלומטי צרפתי אמר שההצעה הועלתה לממשלות ישראל, לבנון וחיזבאללה. "הצענו הצעות. אנחנו בקשר עם האמריקאים וחשוב שנחבר את כל היוזמות ונבנה שלום", אמרו בממשלה הצרפתית.