עיתון א-שרק אל-אווסט דיווח היום (רביעי) כי ההצעה האחרונה שהוגשה לחמאס לא מקובלת על הארגון, ושישנם חילוקי דעות בשתי סוגיות.

הרמדאן יהיה 7 באוקטובר חלק 2? תרחיש האימים שהציג גלנט
שוטרי חמאס יהיו ללא מדים, ישראל לא תתקוף: כך יגדל הסיוע לרצועה?

הסוגיה הראשונה הינה סוגיית נסיגת כוחות צה"ל והאזורים שבהם יתבססו הכוחות בשלב הראשון של ההסכם. הסוגיה השנייה נוגעת בחזרת הפליטים לצפון הרצועה ללא מגבלות, תנאים, ביקורת ובדיקה ביטחונית.

המקורות בחמאס הכחישו את הידיעות לגבי הסכם קרוב, אלא אם כן כוחות צה"ל ייסוגו באופן מלא מלב עזה ויפנו את הדרך שממנה שבים העקורים לצפון הרצועה, יסירו את כל המחסומים ויאפשרו חזרה ללא תנאים של הפליטים.

כזכור, גורם בכיר מסר לסוכנות הידיעות "רויטרס" כי הועברה טיוטת הצעה לארגון הטרור, שכוללת הפוגה שתימשך 40 ימים ושחרור מחבלים ביחס של עשרה מהם על כל חטוף. כמו כן, הגורם ציין כי ההצעה כוללת התחייבות להכנסת 500 משאיות אספקה לעזה מדי יום, והעברת אלפי אוהלים לעזתים שפונו מבתיהם במהלך המלחמה.

הרשת הקטארית "אל־ג'זירה" דיווחה כי ישראל קיבלה למעשה את מתווה פריז שכולל לפי הפרסום שלה את הפרטים הבאים: נסיגה של צה"ל מחוץ למרכזי אוכלוסין ברצועת עזה, שחרור של כ־400 מחבלים בתמורה לכ־40 חטופים וחטופות, הפסקת טיסות הסיור מעל הרצועה למשך 8 שעות מדי יום, וחזרה הדרגתית של עזתים לצפון הרצועה, למעט גברים שנמצאים בגיל שבו הם יכולים לפעול בתור מחבלים.