אלוף (מיל') איל בן ראובן ("מפקדים למען ביטחון ישראל") התייחס היום (רביעי) בשיחה עם יואב מינץ ברדיו צפון 104.5FM להסלמה בצפון, ואמר כי "גובה הלהבות משתנה", אך ציין כי הוא "לא מזהה שינוי אסטרטגי שגורם למלחמה כוללת".

חמאס נכנס לכאוס: זהו המהלך הישראלי שגורם לסינוואר לשלם מחיר כבד

"יותר ויותר רואים שחיזבאללה מכוון למטרות צבאיות לעומת בתים שאליהם כיוון בתחילה. בטווח הקצר, השאלה של מלחמה גדולה או לא מול חיזבאללה תנבע מהתוצאות", הסביר. "אם נפל טיל ליד אוטובוס תלמידים וחס וחלילה והיו נהרגים תלמידים - אנחנו במלחמה. צה"ל ממשיך לפגוע במטרות איכות מפקדים וזה משמעותי לחיזבאללה". 

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

הוא ציין כי "הרמטכ"ל אמר אתמול שאנחנו בדרך למטרה ברורה של שלילת יכולת חיזבאללה להפתיע אותנו ולפגוע ביישובי הצפון כפי שקרה ב-7 באוקטובר. חשוב מאוד שנצטרך כעת ליצור הרתעה אמינה שלא הייתה לנו ב-7 באוקטובר. זה אומר שחיזבאללה יורחק מהגבול, ושנצטרך לשנות את דרך התגובה הזו על ידי הרתעה שלא הייתה לנו לפני המלחמה. תפיסת הביטחון שלנו תצטרך להשתנות למצב שאומר שבו אנחנו לא ניתן לשום אויב להתקרב לגבולנו ולהגיע למצב שיאפשר לו מתקפת פתע כזו". 

בן ראובן סבור כי "נסראללה נמצא בעמדת הפסד. בוא נחשוב מה המטרה שלו. הוא עוזר לאחיו המנוולים בדרום, אז בסדר על זה הוא עובד. מעבר לזה, הוא לא רוצה כנראה מלחמה ונאבק בתושבי לבנון שמאוד לא רוצים אותה. גם העולם מעביר לו סימנים ברורים שהוא הולך להרוס את לבנון כולה. לעומתנו, שאנחנו עם מטרה מאוד ברורה, ונגיע אליה בכל דרך".