גורם ביטחוני התייחס הבוקר (שישי) לדבריו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, שאמר על שחרור 35 האסירים המנהליים מכלא "עופר" כי "ראש השב״כ בחר להעניק מחוות למרצחים". הגורם אמר כי "יודגש כי בניגוד לפרסומים מפי השר לביטחון לאומי, אין מדובר במחוות והעניין אף הובהר במסגרת הדיון בקבינט הלילה. לציין כי שב"כ וצה"ל מתריעים מזה זמן על מצוקת מקומות הכליאה וההשפעה מכך על מעצרים וסיכולים. עוד יצוין כי המל"ל אף נדרש לנושא והנחה זה מכבר את המשרד לביטחון לאומי לפעול למציאת פתרונות לנושא".

המחנה הממלכתי ממשיכה להתחזק; ומה הפער מהליכוד? | סקר מעריב
על רקע הצהרת גלנט: "החרדים לא יסכימו למתווה שיחייב אותם להתגייס"

עוד אמר הגורם, כי "בשבוע האחרון צה"ל ושב"כ נאלצו לבטל מעצרים מתוכננים לקראת תקופת הרמדאן וזאת לאור מצוקת מקומות כליאה על רקע המלחמה. האסירים ששוחררו הינם אסירים מנהליים אשר לא הייתה כוונה להאריך את מעצרם ומיועדים להשתחרר במהלך החודש הקרוב. שחרורם יפנה מקום לטובת מעצר של דרושים לחקירה".

אמש דיווחו כלי תקשורת ערביים כי 35 מחבלים שוחררו לפתע מכלא "עופר" מבלי שהמשפחות עודכנו ובלי הסבר ברור. אותם מחבלים נעצרו לאחרונה על ידי כוחות הביטחון במסגרת גל המעצרים הנרחב מפרוץ המלחמה. 

כלא עופר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
כלא עופר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

מלשכת השר בן גביר נמסר בתגובה לדיווח כי "העצורים המנהליים ששוחררו הערב מבתי הסוהר לא שוחררו בשל מצוקת מקום בבתי הסוהר - אלא בשל הנחייה ישירה של ראש השב"כ כ'מחווה' לקראת הרמדאן. לשירות בתי הסוהר אין שום שיקול דעת בנושא. מדאיג כי ביום בו נרצחו שני יהודים, בוחר ראש השב״כ להעניק מחוות למרצחים, וזאת יום לאחר שלבקשת השב״כ הוארך מעצר מנהלי למתיישב יהודי בפעם השנייה".

בן גביר שר את ההמנון בביקור אצל מחבלי הנוח'בה בכלא (צילום :ללא)

מדובר צה״ל ודוברות שב״כ נמסר כי "בהתאם להערכת מצב של כלל גופי הביטחון ובדגש על מצוקת המקום בבתי הכלא, הוחלט על שחרורם של עצורים מנהליים שמסיימים את מעצרם בחודש הקרוב, על מנת לפנות מקום לעצורים ברמת איום גבוהה יותר".