לאחר הדיווחים על מצבו הבריאותי של מנהיג חמאס בעזה, יחיא סינוואר, כי הוא סובל מדלקת ריאות שהסתבכה, בכיר בארגון הטרור שוחח הבוקר (שבת) עם העיתון אל-ערבי אל-ג'דיד, הפרו קטארי, והכחיש את הדיווחים. כמו כן, הבכיר גם התייחס למגעים לעסקה לשחרור חטופים והדגיש שחמאס יגיש בקרוב את תשובתו.

לדבריו של הבכיר, "מנהיג חמאס סינוואר במצב בריאותי תקין, הדיווחים על מצבו מגמתיים. סינוואר עדיין מנהל את הלחימה בשטח והוא בשליטה מלאה, הוא מתקשר עם הנהגת התנועה בחו"ל בערוצים מאובטחים". לדבריו, "הדיווחים בתקשורת הישראלית והאמריקנית לגבי מצבו הבריאותי הם מטרה של יצירת פרצה שדרכה ניתן להגיע לסינוואר". על מצב גדודי חמאס בעזה טען: "הם במצב טוב מאוד, אובדן הכוח אינו עולה על 20 אחוזים ומבחינת האבדות, המצב הרבה יותר טוב ממה שישראל הכריזה עליו. הכוח העיקרי של הזרוע הצבאית עדיין נוכח ומלוכד, ואף מנהל באזור צפון הרצועה את חיי האזרחים, כדי להקל עליהם".

יחיא סינוואר (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)
יחיא סינוואר (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)

על המגעים לעסקת חטופים אמר: "אנו מכינים את התגובה הסופית, ונגיש אותה למדינות המתווכות. אנו דבקים בשחרור האסירים הפלסטינים שמייצגים את המאבק הפלסטיני. עם זאת, הדרישה לשחרור האסירים בבתי הכלא בישראל אינה באה על חשבון הסבל של תושבי עזה. ההתנגדות מחויבת להגביר את הסיוע ההומניטרי לרצועה, לשקם את עזה ולהגיע להפסקת אש מקיפה".

כזכור, לצד הדיווחים על מצבו הבריאותי של סינוואר, גורמים בכירים בארגון הטרור מסרו כי מנהיג חמאס מנותק קשר. לדברי גורמים במערכת הביטחון, בכיר ארגון הטרור לא היה מנותק קשר רק אל מול גורמים בארגון, אלא גם מול המדינות המתווכות העוסקות במשא ומתן. במקביל, במערכת הביטחון לא בטוחים מדוע זה קרה, האם בגלל שצה"ל נמצא אחריו במרדף מעל ומתחת לקרקע ובעקבות כך מתקשה לייצר קשר, או שמדובר במהלך טקטי שאותו סינוואר ניסה להוביל. ממה שמבינים במערכת הביטחון, ארגון הטרור כבר קיבל מספר החלטות בלי התייעצות עם סינוואר, לאו דווקא נושאים הקשורים למשא ומתן בין הצדדים בסוגיית שחרור החטופים.