בכיר אירופי העביר מסר אזהרה לבכירים לבנוניים לפיו ישראל על סף איבוד הסבלנות מול המשך הפעולות של חיזבאללה בגבול הצפון, כך דיווח הערב (שבת) העיתון הלבנוני "אל-ג'ומהוריה" מפי מקורות מהימנים.

"המצב שונה לגמרי מב-2006": בלבנון חוששים - מלחמה עם ישראל תמיט עלינו אסון
האזהרה החריגה של ממשל ביידן לישראל: "הסלמה שלא ידענו כמוה"

על פי הדיווח, בביירות השיב בחריפות לאותו בכיר והבהיר כי הם מחויבים להחלטה 1701 ויישומה על כל היבטיה. "מקור הסכנה ללבנון והאזור אינו לבנון, אלא ישראל והמדינות שלכם. המאמץ הבינלאומי, אם  באמת רוצים יציבות באזור, צריך להתמקד בהפעלת לחץ רציני על ישראל ובהרתעתה מלבצע כל תוקפנות נגד לבנון", מסרו.

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

מוקדם יותר היום, אמר שר החוץ של לבנון, עבדאללה בו-חביב, כי הם מוכנים לקיים משא ומתן עקיף עם ישראל, מאחר והאלטרנטיבה היא "הרחבת המלחמה למלחמה אזורית".

את הדברים, אמר בו-חביב בריאיון לאל-ג'זירה בשולי "הוועידה הדיפלומטית של אנטליה" בטורקיה. "נציגים בינלאומיים העבירו לנו את האיום של ישראל ואנו דרושים נסיגה מאדמותינו. כל התקפה ישראלית על אדמותינו תוביל למלחמה אזורית, אנחנו רוצים שלום, אבל אנחנו מוכנים למלחמה אם זה ייכפה עלינו. הממשלה מתייעצת עם חיזבאללה, וההתייעצות מחייבת ואינה פירושה קבלה של החלטה סופית", אמר.

נג'יב מקאתי, עבדאללה בו-חביב, עמוס הוכשטיין (צילום: REUTERS/Mohamed Azakir)
נג'יב מקאתי, עבדאללה בו-חביב, עמוס הוכשטיין (צילום: REUTERS/Mohamed Azakir)

מוקדם יותר השבוע, נועד בו-חביב עם מקבילו האוסטרי בביירות. במהלך הפגישה שר החוץ האוסטרי, אלכסנדר שלנברג, הפציר בישראל ובחיזבאללה לא להסלים את המצב  והביע את תקוותו שהלחימה בעזה תיפסק עם תחילת חודש הרמדאן. לפני הגעתו ללבנון, שלנברג ביקר בישראל, בירדן ורמאללה. 

גורמים אירופאים ואמריקאים ניסו להפיג את המתיחות במהלך ביקוריהם בביירות, כדי להימנע ממלחמה כוללת בין ישראל לחיזבאללה. "אומרים לכולם לא להסלים, שר החוץ הלבנוני, קרא מצדו להגיע להסכמה על החלק השנוי במחלוקת של גבול ישראל-לבנון, בדומה להסכם שהושג בתיווך אמריקאי ב-2022 בנוגע לגבול הימי השנוי במחלוקת בין שתי המדינות.

לדבריו, ניתן לפתור את הבעיה כשישראל תיסוג מהאזורים השנויים במחלוקת, כולל חוות שבעא. "ישראל תחזיר לנו את כל אדמות לבנון ואז בעיית חיזבאללה-ישראל תיפתר לפחות חלקית", טען.