צה"ל התחיל במטס פתיחה של מעל 50 יעדי טרור במתווה של חגורות אש בפחות מ-10 דקות, במקביל מתקפה אוגדתית של אוגדה 98: חטיבות גבעתי ו-7 של השריון עם כוח מחטיבת הקומנדו בהובלת יחידת אגוז תקפה את שכונת "העיר חאמד".

תסתכלו איזה הריסות יש בעזה: הטייס הירדני נכנס להלם מוחלט | תיעוד

מפת האזור (צילום: רשתות ערביות)
מפת האזור (צילום: רשתות ערביות)

העיר חמד, שכונה בצפון ח'אן יונס, לידה נמצא סניף ח'אן יונס של האוניברסיטה האיסלמית לא נכבשה על ידי צה״ל (למעט ירי ארטילריה, הפצצות וחיסולים), כנראה בגלל פחד מחבלה ביחסים עם הקאטר, השכונה נבנתה על ידי האמיר של קטאר, נקראת על שם אביו וגרים בה בכירים של החמאס.

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

במקביל לכניסה לשכונה, צה"ל יורה ממסוקי קרב, הפצצות של חיל האוויר, ארטילריה גם על מחנות המרכז וגם על רפיח, כולל חיסולים ממוקדים, מאות הפצצות במהלך הלילה (בין שבת לראשון). העיירה אל-קרארה היא עיירה שצה״ל פשוט דילג עליה שהוא תמרן לעבר ח'אן יונס, צה"ל עשה מהלך הטעיה לעבר העיירה במהלך הלילה כדי להפתיע את כוחות החמאס בעיר חאמד.

טנקים של צה''ל מכתרים את מדינת חאמד (צילום: רשתות ערביות)
טנקים של צה''ל מכתרים את מדינת חאמד (צילום: רשתות ערביות)

לפי הדיווחים הערבים - כוחות צה״ל כבשו את העיר חאמד, בה יש מעל 5000 פליטים, כוחות צה״ל הגיעו ממזרח, בחיפוי מסוקים וכטב״מים, אלפי הפליטים בורחים מהשכונות.

נראה שהחמאס הופתע מהמהלך של צה״ל, וצה״ל מתקדם במהירות. הטנקים של צה״ל מכתרים את בניינים בעיר חמד, בליווי של מסוקים וכטב״מים שיורים בכל מי שיוצא לרחוב.

דחפורים וטנקים של צה״ל פועלים בעיר חמאד בצפון ח'אן יונס, מקימים מגננים, פורסים צלפים וצה"ל קורא באמצעות רחפנים לתושבי חמאד שלא להסתובב בחוץ, יש קרבות בחוץ.

מתווה תקיפות חגורות האש מסביב לעיר חאמד (צילום: רשתות ערביות)
מתווה תקיפות חגורות האש מסביב לעיר חאמד (צילום: רשתות ערביות)

מספר רב של פליטים ניסו לעזוב וצה״ל מחזיר אותם בשביל לבדוק אותם בהמשך. כל התושבים יפונו לעבר השערים האלקטרוניים המותקנים במערב העיר חאן יונס על מנת להגיע לרחוב אל ראשיד לכיוון רפיח - כל מי שיוצא משם עובר חיפוש וזיהוי פנים למציאת מחבלים.

שיירות של מאות ערבים מתפנים הבוקר דרומה ממדינת חאמד.

השיירות שהתפנו (צילום: רשתות ערביות)
השיירות שהתפנו (צילום: רשתות ערביות)