המשטרה נעזרת בכלים הטכנולוגיים של שירות הביטחון הכללי (שב"כ) במסגרת החיפושים אחר עקבותיה של הנעדרת הילדה היימנוט קסאו בת ה-9 מהעיר צפת במטרה להביא למציאתה בריאה ושלמה.

96 שעות מאז שנעלמה היימונט: למשטרה אין קצה חוט
במשטרה חושפים: מה גרם לדיווחים השקריים אודות הימצאות היימונט קסאו

כזכור, אחרי פרשת ה-NSO, נשללה מהמשטרה הסמכות לעשות שימוש בכלים טכנולוגיים, למעט במקרים חריגים ובאישור המפכ"ל והיועצת המשפטית לממשלה. 

עם זאת, לאחר שבוע של חיפושים קדחתניים, תוך הפעלת צוותי חקירה ולמעלה מ-1,800 מתנדבים, החליטו במשטרה להשתמש בכלים הטכנולוגיים של השב"כ ולא מחשש שמדובר באירוע ביטחוני. 

במשטרה ממשיכים להפוך כל אבן ולחפש בכל מקום, לרבות כזה שנראה כדמיוני וזאת בניסיון להתחקות אחר עקבותיה של קסאו, שנראתה לאחרונה ביום ראשון שעבר סמוך לשעה 19:30 בערב. מאז פועלים שוטרי משטרת ישראל בסיוע מתנדבים רבים למציאתה.

גם היום עשרות שוטרי המחוז הצפוני, בסיוע פרשים, כלבנים, אנשי זיהוי פלילי, חוקרים ובעלי מקצוע נוספים, המשיכו בחיפושים ובחקירת מקרה היעלמותה של היימנוט קסאו. מבצע "פני מלאך" מנוהל מהחפ"ק שהוקם במרכז הקליטה ברחוב צה"ל 9 בצפת בו מתגוררת משפחת הילדה. 
נציין כי מי שעוסקת בחיפושים היא יחידת הצוללים של זק"א המסייעת במאמצים לאיתור הילדה.

"אנחנו לא נפסיק לחפש עד שנמצא את היימנוט", אמר מפקד יחידת הצוללים של זק"א, רואי ליברמן. "הצוותים שלנו פועלים מסביב לשעון, בשיתוף פעולה מלא עם משטרת ישראל וכל גורמי ההצלה האחרים. אנחנו מחויבים לעשות כל שביכולתנו כדי להביא לסיומה המהיר והטוב ביותר של הפרשה הקשה הזו".

בנוסף, היום פעלו בשטח גם ביובית שסרקה את כל בורות הביוב שיש באזור כדי לוודא שהנעדרת לא נסחפה, וכן מומחה למעליות שבדק את כל פירי המעליות במטרה לוודא שהנעדרת לא נפלה שם. כמו כן, הופעל גם גם מחפרון על מנת לבדוק שהילדה לא נפלה לתוך בור.