בכאן 11 פורסמה היום (ראשון) הקלטה ובה נשמע החטוף אלון שמריז ז"ל שנורה על ידי חיילי צה"ל ברצועת עזה, כאשר הוא הוביל את חבריו החטופים יותם חיים ז"ל וסאמר טלאלקה ז"ל בלב שכונת סג'אעיה.

לא רק זכייתו של וולדמן בוטלה: סערת פרס ישראל - פרטים חדשים
הלילה הדרמטי של צה״ל ברצועה: ״המסר לא היה לסינוואר אלא לקטאר״

האזינו:

ההקלטות נמצאו על גופת כלב של עוקץ ומהם נשמע שמריז צועק: "הצילו, הצילו! אנחנו במדרגות! מתחת למדרגות! יש כאן ישראלים חטופים! הצילו!".

יונתן שמריז, אחיו של אלון, התרעם על הפצת התיעוד על ידי צה"ל: "את התחקיר ראינו בגלילות מול חבורת קצינים זחוחים", כתב בפוסט שפרסם בחשבון הטוויטר שלו, לאחר הפרסום. "בקטע של ההקלטות אמא שלי יצאה כי ידעה שלא תעמוד בזה. הקשבתי, הדמעות זלגו והדם קפא במשך כמה דקות", הוסיף, והבהיר - "חשבתי שזה מאחורינו - אף אחד לא צריך לשמוע את זה. והנה צהל מדליף ועושה לנו טרור פסיכולוגי של חמאס. עכשיו זה בחוץ, לעולם. תחיי מדינת ישראל".

כזכור, השלושה אותרו אחרי 65 ימים בשבי, לאחר שנמלטו מידי החוטפים שלהם והסתובבו לבד במשך חמישה ימים. עם זאת, התברר כי כוחות צה"ל הגיעו מספר פעמים בקירוב אליהם מבלי לאתר אותם. במקרה מסוים נכנסו כוחות צה"ל למבנה עם כלב עוקץ, שנהרג מאש מחבלים במקום. המצלמה שנשארה עליו הקליטה את מה שהיה במבנה, ובכך הוקלט שמריז.

יותם חיים ז''ל, אלון שמריז ז''ל, סאמר טלאלקה (צילום: ללא קרדיט)
יותם חיים ז''ל, אלון שמריז ז''ל, סאמר טלאלקה (צילום: ללא קרדיט)

לאחר מכן, הגיעו השלושה מחוץ לבניין שבו היה כוח צה"ל, והלוחמים במקום חששו שמדובר במחבלים ופתח לעברם באש, מה שגרם למות שלושתם בזירה.