ראש המנגנון לתיאום בטחוני לשעבר בין ישראל לרש"פ, ד"ר משה אלעד, שוחח הבוקר (שני) עם גדי נס ברדיו צפון 104.5FM על המתיחות הביטחונית הרבה לקראת חודש הרמדאן, וכן על הזירה הצפונית.

"זה משגע את נסראללה": ישראל הכניסה את לבנון לפינה קשה

"אם אני מסתכל על ה-30 שנים האחרונות היו שנים ששאלו מה זה רמדאן, והיו שנים שהיו סערות קשות סביב החודש הזה, זו תמיד פונקציה של הערכת מצב, ב-10 השנים האחרונות כמעט לא היה רמדאן שקט וזו כי יש להם שיטה, הם מתחילים הסתות חודש לפני הרמדאן ואז מגיעים אליו עם הרוחות לוהטות. צריך להפנות את כל החיצים בנושא הזה לפלסטינים, הם התחילו עם ההסתה הזו ויש גם כאלו בתוך שטחי ישראל שלמדו מהם, כמו שקרה בעכו", אמר ד"ר אלעד בפתח דבריו.

על התנהלותו של יחיא סינוואר אמר: "מנהלים איתו מו"מ כשהוא נמצא עמוק באדמה ותראה מה זה, נשיא ארה"ב וכל הגורמים מחכים למוצא פיו של אדון סינוואר, הוא רוצה לשחק על עצבי החברה בנושא החטופים, להבעיר את כל העולם על נושא המזרח התיכון. מה שמעניין אותו זה להשיג את מטרתו ולא אכפת לו מה קורה בדרך. גם עכשיו היכן שהוא נמצא הוא מעלה כקורבן את כל העם שלו ולא מעניין אותו".

בנוגע לאפשרות של מלחמה עצימה בצפון הסביר: "נתחיל בכך שהיה ביקוש של שר החוץ האיראני שלא מגיע כל שני וחמישי, וכשהוא בא, כולם הבינו שהוא בא לקרר את הרוחות כי נסראללה גם בא כבר לבצע פעולת תגמול והוא בא להרגיע אותו. לנסראללה יש גם אילוצים קשים מאוד בעיקר השיעים בדרום לבנון, הם סופגים את רוב הפגיעות ומבקשים שיפסיק, וגם הממשל הלבנוני מקש ממנו לא להכניס את לבנון ללחימה. לכן נסראללה כבר מזמן לא מתכנן לבצע פעולה גדולה כזו, מה שהוא עושה זה מלחמת התשה, הקזת דם לאויב, הוא נהנה לראות הקזת דם בצד שלנו אבל הוא כבר לא נהנה בחודשים האחרונים לראות את הקזת הדם בצד שלו. אני מעריך כרגע לפי איך שזה נראה, אם אנחנו לא ניזום משהו, הוא לא ייזום. אנחנו נצטרך לעשות את הערכת המצב שלנו איך מחזירים את רצועת הביטחון". 

עריכה: אריק ברח"ד