שלום בן חנן, לשעבר בכיר בשב"כ, שוחח היום (ראשון) עם ענת דוידוב ואודי סגל ברדיו 103fm והתייחס לעלייה בכוננות לקראת חודש הרמדאן ודברי ביידן אודות היחסים עם נתניהו. 

"קורא לו להתפטר": המפכ"ל שבתאי תחת מתקפה מכיוון לא צפוי | צפו
"דריסת רגל": פרטים חדשים על תכנית צה"ל לחלוקת הרצועה

תחילה התייחס בן חנן לפשיעה במגזר ואמר: "אני חושב שזאת בעיה שצריכה להדאיג כל אחד בחברה, מי שחושב שהדבר הזה יישאר רק בגבולות החברה הערבית טועה, זה דבר שיצא מכלל שליטה, זה יגיע גם למקומות אחרים. רק לפני שבועיים בבחירות לרשויות המקומיות נחשף ששב"כ המליץ לבטל את הבחירות שם, ההמלצה אמנם לא התקבלה אבל אנחנו מבינים בדיוק איפה זה עומד. אנחנו עומדים במקום בו כבר תהליכים דמוקרטיים נמצאים בסכנה ממשית, בכך שיש איום על סמלי שלטון, יורים על תחנות משטרה, פוגעים בפוליטיקאים, זאת כבר אנרכיה. אנחנו חייבים להתעורר ולשים לזה קץ". 

על הרמדאן אמר: "למרות שבסופו של דבר המלצות גופי הביטחון התקבלו, אני חושב שהמצב מאוד רגיש והסיכוי לגלוש לגל אלים שנמצא במקומות אחרים ולא ברצועה הוא מאוד גבוה. זה חודש מאוד רגיש. יש הרבה דברים שאפשר לעשות. מי שיצא למלחמה תחת הכותרת של מבול אל אקצא לא יפספס את ההזדמנות להפוך את הקערה על פיה.

לגבי הניסיונות להוריד את רמת המתיחות, הייתי מוריד את רף הגיל גם לערביי השטחים, הייתי עושה כל מה שביכולתי. הדבר השני הוא לדרוך את המערכת המודיעינית והמבצעית כדי למנוע מאירוע קטן להפוך לגדול. טיפול לא נכון בעניין, תמונות לא טובות, אלה טעויות שיכולות לקרות אפילו, זה יכול לדרדר את האזור בצורה משמעותית. ההתנהלות שלנו בתוך איו"ש, מניעת החיכוך. לאורך ההיסטוריה היו חודשים מתוחים כאלה שההתפרצויות הגיעו לאחר מכן, גם את זה צריך לקחת בחשבון. זה חודש נפיץ בין אם יקרה משהו במהלכו ובין אם אחריו". 

עוד התייחס לאפשרות של ירי לירושלים בעקבות הרמדאן: "אני לא בטוח שאנחנו יודעים. כנראה שרוב היכולת נפגעה משמעותית, אך האם נשארו כמה טילים ארוכי טווח? אני לא חושב שמישהו יודע. אני חושב שכל הסיפור של הירי תלול מסלול זו הבעיה האחרונה שלנו בעזה, אבל אפשר להניח שזה יכול לקרות". 

לסיום התייחס לדברי ביידן, אודות כך שפעולה ברפיח תסמן קו אדום מבחינת יחסיו עם נתניהו: "בצדק שיבחנו את הממשל האמריקני ואת ביידן על ההתייצבות חסרת התקדים לצד ישראל בסיפור. אבל אמרתי מתחילת המערכה שיגיע הרגע בו ניכנס עם הממשל לעימות, מאחר והוא ראה במלחמה חלון הזדמנויות היסטורי להגשים את חלום שתי המדינות. ככל שאנו מתרחקים מצעדים שיכולים לאפשר את זה, האמריקנים מקצינים את השיח. יש סתירה בין המטרה של ישראל לבין מטרת הממשל לגבי איך ייראה הפתרון הזה. השיח קצת הולך ומקצים, אולטימטומים כאלה ואחרים, העלבות אישיות. אני לא חושב שזה יגיע למצב של צעדים אופרטיביים שיפגעו ביכולת שלנו להילחם". 

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm