הרמטכ"ל הרצי הלוי הורה רשום הערה פיקודית למפקד אוגדה 99, תא״ל ברק חירם, בעקבות פקודה שנתן בלחימה ברצועה בניגוד לנהלים - כך דווח הבוקר (שני) בגלי צה"ל.

כזכור, חירם הוא הקצין אשר במהלך הקרב בבארי בשבת השחורה של 7 באוקטובר הורה על ירי פגז לעבר בית בו התבצרו מחבלים, מה שגרם למותם של 12 בני ערובה שהוחזקו בבית - אך העונש הנוכחי מתייחס לאירוע אחר.

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

על פי הדיווח, מדובר באירוע שקרה במהלך הלחימה בתמרון ברצועה, לפני כחודשיים. תא״ל חירם אישר ללוחמיו לפוצץ את מתחם אוניברסיטת אל-אסראא בדרום העיר עזה, מבלי לקבל את האישור הנדרש לכך ממפקד פיקוד הדרום, האלוף ירון פינקלמן.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה לגל"צ: "הקרסת המבנה ואישור הפיצוץ תוחקרו באופן יסודי על ידי מפקד פיקוד הדרום והוצגו לרמטכ״ל. מהתחקיר עלה כי חמאס השתמש במבנה ובסביבתו לפעילות צבאית נגד כוחותינו, אך תהליך הקרסת המבנה נעשה ללא האישורים הנדרשים. בהמשך למסקנות התחקיר מפקד פיקוד הדרום העיר למפקד האוגדה".

כזכור, לאחרונה דווח כי האפשרות שחירם ימונה לתפקיד מטה במקום למפקד האוגדה עלתה בשיחות סגורות בימים האחרונים, זאת על רקע חזרת תהליך המינויים והירידה בעצימות הלחימה בעזה. בין היתר, הדברים באים בעקבות התקרית שהתרחשה בקיבוץ בארי במהלך המלחמה, בה נטען כי הורה על ירי פגז לעבר בית בו התבצרו מחבלים – מה שגרם למותם של 12 בני ערובה שהוחזקו בבית.