אלוף במיל' דני יתום, ראש המוסד לשעבר, התראיין היום (שני) אצל ליאת רון ברדיו צפון 104.5FM ושוחח, בין היתר, על תחקיר 'עובדה' שחשף את כשלי ה-7.10: "לא היה צריך להתרחש במדינת ישראל של שנת 2023".

מסר לחיזבאללה: עם מטוסים וטונות ציוד - כך צה"ל נערך לתמרון בצפון

עוד הדגיש: "כשלים שלא היו צריכים לקרות, היינו צריכים להיות יותר מוכנים גם מודיעינית וגם מבצעית. אפילו אם חלק מהדברים בתחקיר נכונים זה מדיר שינה מעיניי, כל המערכות כשלו ללא יוצא מן הכלל וגם בני האדם האחראים וזה מדאיג".

על כך שהמוסד לא הוזכר בתחקיר, אמר: "יש תחומי אחריות לכל אחד מהגופים, מי שאחראי להביא מודיעין מעזה זה השב"כ וצה"ל, מי שאחראי להבטיח שהכוחות יהיו אחראים ונכונים לכל התקפה והפתעה זה צה"ל. המוסד אחראי בחו"ל ויכול להיות שהיה יכול לעשות יותר לגבי בכירי חמאס שנמצאים בכל מיני מדינות אבל זה לא היה הדבר שבגללו נפלו כל המערכות, בין היתר בגלל העובדה שיחיא סינוואר עשה את ה-7.10 מבלי ליידע בכלל את היושבים בחו"ל. לצורך העניין עזה לא נחשבת חו"ל. אם יש לו תחום אחריות לגבי מה שקרה ב-7.10 הוא סופר מינורי אם בכלל, יכול להיות שוועדת חקירה תגלה שהיה אפשר להוציא פיסת מידע אבל זה כלום".

עוד המשיך באותו נושא: "כל המערכת קרסה, הקונספציה שזה מתפקידו של אמן והשב"כ להביא מידע על הרתעתו של החמאס וגם להביא התרעה, וזה לא קרה. חטפנו את הבומבה בפרצוף. הקונספציה שמי שהוביל אותה הוא נתניהו שלפיה אפשר להמשיך ולנהל את הסכסוך, שהפלסטינים לא מביאים אותו לידי מימוש ואת החמאס צריך להכיל כדי שיהיה שקט ברצועת עזה".

לסיום, התייחס לגזרה הצפונית: "חיזבאללה מחזיק אותנו כבני ערובה בצפון. צריך לזכור שחיזבאללה וחמאס הם שני ארגוני טרור רצחניים באותה מידה ושניהם כפופים במעשים שלהם לאיראן. זה שהחמאס לא יידע את האיראנים הביא אותם להתפוצץ עליו מכעס ולהטיל עליו מעין סנקציות אבל החיזבאללה נתון לגמרי לאיראן ולא יפעל בלי הוראה מאיראן. חשוב לזכור שיש במשוואה את האינטרסים האיראניים".

עריכה: אריק ברח"ד