בכאן 11 דווח הבוקר (שלישי) כי במערכת הביטחון שוקלים להסתייע ברשות הפלסטינית בבניית המנגנון האחראי על ניהול חיי תושבי רצועת עזה, וכן חלוקת הסיוע ההומניטרי שנכנס לשטח הרצועה. עוד דווח כי בזמן שלא מתקבלת החלטה על "היום שאחרי" בישראל, חמאס מגביר את שליטתו על רצועת עזה, במיוחד על הסיוע ההומניטרי שנכנס לרצועה.

פגע וברח: ניסיון החיסול של מרואן עיסא חשף את נקודת התורפה של חמאס
המודיעין האמריקאי: שרידותו של נתניהו כראש ממשלה בסכנה

באשר לשיתוף הפעולה מול הרשות, אחד השמות שעלו לתיאום מולו הוא ראש המודיעין הפלסטיני, מאג'ד פרג', מקורבו של ראש הרשות אבו מאזן.

‏שמו של פרג' עלה לאחרונה באחד הדיונים הביטחוניים הסגורים על ידי שר הביטחון יואב גלנט, לצד שמות של גורמים פלסטיניים מתונים אחרים, אשר יהיו אחראים זמנית על ניהול חיי תושבי רצועת עזה. כמו כן, דווח כי על פי גורמים בכירים הבקיעים בדיונים טענו כי אותם האנשים ששמותיהם עלו אינם נמנים עם חמאס.

אבו מאזן (צילום: רויטרס)
אבו מאזן (צילום: רויטרס)

מאג'ד פרג', בן 61, הוא הדמות הביטחונית החזקה והבכירה ביותר ‏ברשות הפלסטינית. הוא נחשב מקורב מאוד לראש הרשות, מחזיק בקשרים מצוינים עם בכירי מערכת הביטחון בישראל, ואחראי מטעם הרשות הפלסטינית על הקשרים עם השב"כ, וה-CIA ועם גופי מודיעין ערבים ומערביים. לאחרונה עלה שמו של פרג' כמי שיכול להחליף את אבו מאזן, בנוסף לבכירים אחרים ברש״פ.