מלחמת חרבות ברזל: סא"ל (מיל') אורי קלנר, ראש המועצה האזורית גולן, התראיין היום (שלישי) בתוכניתם של בן כספית וינון מגל ב-103FM, והתייחס למטח החריג הבוקר בצפון הארץ מלבנון. 

הטעות הקשה של ביידן סוללת את הניצחון הגדול של סינוואר
בעומק של כ-100 קילומטר: דיווחים על תקיפה חריגה בלבנון | צפו בתיעוד

"הבוקר אנחנו ולצערנו פתחתנו עם מטח טילים מלבנון. נפל בשטחים פתוחים סביבנו", אמר קלנר בפתח דבריו, "אני נמצא בבית ספר במרום גולן, יש פה שגרה שנמשכת. זה מראה על החוסן הגדול של מדינת ישראל והגולן, זה מה שנתאמץ לעשות בהמשך. הירי אנחנו יודעים שנפל בשטחים פתוחים ולא פגע באף תשתית אזרחית".

תקיפה בחוות שבעא, לבנון (צילום: REUTERS/Karamallah Daher)
תקיפה בחוות שבעא, לבנון (צילום: REUTERS/Karamallah Daher)

"אנחנו לא מפונים ואנחנו גם אסטרטגית בהחלטה לא נפונה", הוסיף, "יכול להיות שבהערכת מצב נקודתית עם הצבא נצטרך לפנות אולי חלק, לא נפנה יישובים. אולי ניקח חלק מהאוכלוסייה, נקודתית, נפנה למקום מסוים אבל לא יישובים. צה"ל בתיאום איתנו ערוך ומוכן להגן על הגולן, וזה מה שאנחנו דורשים מממשלת ישראל. אנחנו נאחזים פה בקרקע וממשלת ישראל, תחזקו את המאמץ שלנו להיאחז פה בקרקע, בתקציבים, שאחרי זה לא נצטרך לפצות ולהפנות משאבים לחיזוק הקהילות".

"גם אני הייתי במצבים לא פשוטים בצבא ובמקומות אחרים, חזרתי משלושה וחצי חודשי לחימה בעזה. בכל מקרה, אני חושב שהנקודה פה היא שהמבחן שלנו הוא המבחן של האוכלוסייה בישראל, זה לא רק מבחן צבאי. פה אנחנו נמדדים וצריך להילחם. מדינת ישראל צריכה כמה שיותר לפעול, אנחנו פה עם חוסן ועוצמה מול כל אויב", אמר קלנר.

לאחר מכן, הצטרף לשיחה איתן דוידי, יו"ר מושב מרגליות: "הבוקר הייתה הרעשה, שאנחנו כרגע לא הבנו איפה זה נפל. היה רעש מאוד חזק הבוקר משני אירועים שונים. אנחנו מזהים שזה נפילות, אין ויכוח. אנחנו מבינים מה זה נפילה ומה זו יציאה, תאמין לי שאנחנו מזהים. להערכתי זה סביב המוצבים שקרובים למרגליות, כנראה שזה קרוב מאוד שם. לצערי הרב אין לנו את הפריווילגיה לאזעקות. אנחנו מקבלים בלי התראות, וכך גם היה שבוע שעבר".

אנחנו כל כך קרובים, אין זמן להתראה", התריע, "לפני שבוע הייתה אזעקה, האזעקה הייתה אחרי שהיו נפילות. המרחק כל כך קצר פה, אנחנו ממש פרוסים מתחת לרכס בצורה שאין שנייה, אין לך, זה לא נותן זמן, זה אתה והמזל שלך באותו הרגע. אם היית במקום הלא נכון בזמן הלא נכון, דמך בראשך. אנחנו בסוג של רולטה רוסית, זה הולך וחוזר על עצמו, דיברנו לא פעם, אני מתריע וחוזר ואומרת למדינת ישראל - יש פה רכס שיש עדיין בתים שעומדים על הרכס, משם ירו לפני שבוע, פגעו בעובדים שלנו והרגו לנו. משם, והרכס הזה עדיין לצערי לא שוטח, לא נגעו בו". 

נפילות ברמת הגולן (צילום: צילום מסך)
נפילות ברמת הגולן (צילום: צילום מסך)

"הסיטואציות שונות בין מה שקורה בגליל למה שקורה ברמת הגולן, כל מה שקורה פה שונה קצת. האירועים שעברנו פה לא מוסיפים תחושת ביטחון בחמשת החודשים האחרונים. אנחנו יכולים להיפגע פה בכל רגע נתון, גם בתוך הבתים שלנו. אנחנו לא עושים השוואה כמובן. לגבי ממשלת ישראל, יש לי ביקורת מאוד קשה", ציין.

"ממשלת ישראל חדלה מלתפקד פה", תקף דוידי, "אנחנו לא מקבלים שום שירות מאף גורם במדינה, חשמל אם יש תקלות אנחנו מקבלים תיקון אחת ליומיים. ההתנהלות פה היא שערורייתית לפי דעתי, רק על זה צריכה להיפתח ועדת חקירה, על ההתנהלות מול התושבים פה ונתינת השירות. אני חושב שיישובי הגדר במשך עשרות שנים הוזנחו, הזנחה פושעת".

לאחר מכן אמר: "עניין ההכלה אני ממש מוחה, אני לא מקבל את הדבר הזה. מדינת ישראל הייתה צריכה להתנהל בצורה אחרת. ברגע שירו על מרגליות, ואני חוזר על זה, דין מרגליות כדין תל אביב. ואנחנו לא רואים את זה, אנחנו יודעים שיש לנו לחימה בדרום וששתי חזיתות זה קשה, אבל מצד שני אנחנו ניתן את הזמן לפעול בצפון כי חייבים להסיר את האיום הזה שנקרא חיזבאללה מיישובי הגדר. אנחנו יודעים שזה יהיה לא קל, אבל אין לנו ברירה אחרת".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103FM