מפקד אוגדה 99, תא״ל ברק חירם, עמד ביממה האחרונה במוקד סערה לאחר שננזף על ידי הרמטכ"ל בעקבות פקודה שנתן בלחימה ברצועה בניגוד לנהלים. סא"ל (מיל') טוביה ברוקנר, מפקד גדוד 8130 שפוצץ את אוניברסיטת אל אסראא שאזור בעיר עזה ופקודו של ברק חירם, שוחח הבוקר (שלישי) עם ינון מגל ובן כספית.

ספג עונש חמור: הקצין שהפגיז בית בבארי הסתבך בגלל אירוע אחר

בצל סערת ההערה הפיקודית: זה התפקיד שנתניהו הציע לברק חירם

"היה שם עוד מבצע, פשוט. היה איום, אויב, תשתיות שהיה צריך להשמיד, שום דבר מיוחד. ספציפית אני לא יכול להגיד בדיוק מה, אבל היה למעלה, היה למטה, היה מספיק. גם מעל הקרקע, גם מתחת לקרקע", סיפר ברוקנר. 

בתגובה לטענה כי חירם פעל בניגוד לפקודות, השיב: "השאלה על מה אתה שם את הפוקוס. כשאנחנו נמצאים בשלב שבו יש מולנו אויב עייף, רעב מותש ומבולבל, ויש לנו משחק על הרוח, השאלה על מה אתה שם את הפוקוס - על זה שיש פה מפקד יוזם, נחוש, שכזה אתה רוצה, ויכול להיות שהוא ביקש אישור, אני כמג"ד לא שקוף לתהליכים כאלה, אבל אני מעדיף מפקדים כאלה שאחרי זה נגיד להם 'פעם הבאה רק עם אישור', מאשר כאלה של 'חיכית לאישור? למה לא יזמת'. זה הזן שאנחנו צריכים. מי שעשה מהאירוע הזה משהו זה לא אני, אתמול תוזמרו הודעות בכלל הערוצים, אתה יודע מה זה קמפיין". 

"לבוא ולהיתמם, זה המערכת שאתה חי בה, היא יצרה את האירוע כי אין אירוע. הפוקוס הוא עניין הרוח, אם עכשיו אנחנו נתחיל להתעסק בכן העולם מדבר או לא מדבר, אז יקרה מה שקרה תמיד - נחזור להיות איטיים נורא, רופסים, חלאס. אנחנו אחרי שבעה באוקטובר, תתעורר, זה כבר לא עובד ככה. אנחנו צריכים להיות אומה נחושה, יוזמת. בואו נדבר בשפה הזו, יוזמה, נחישות, לכידות, זה מה שצריך להוביל אותנו עכשיו. רק התחלנו את העבודה, יש את הצפון", הוסיף.

"אני איש ברק חירם? אני מג"ד במילואים, פשוט מאוד. איזה קמפיין? אני איש ברק חירם? כל כמה זמן מתחלף מאו"ג בצבא? על מה אתה מדבר? אני מג"ד שהוא איש ברק חירם? אתה טוען שאני כמג"ד מילואים איש ברק חירם? אני אזרח, זה מה שאני. האירוע של בארי הוא אירוע עצוב וכואב, אבל זה אירועים שקורים בלחימה. הדרך לעסוק בו זה לא בצורה של חיסול ממוקד, הדרך לעסוק היא כמו בכל דבר - כשיגיע הזמן של תחקיר העומק, בואו נעסוק בהם. אתה לא יכול להיתמם ולבוא ולהגיד שאחרי אתמול בשעה 9 מספר כתבות, ולהגיד 'למה אתה מגיב?', לא נולדנו אתמול. גם המאזינים וגם אני", סיים ברוקנר את דבריו.

על המערכה בדרום - מרוצה?

"יוזמה, נחישות, התקפיות, ברוח, בהחלט. בדרג הלוחם הרוח היא מאוד מאוד חזקה. אם יקראו לנו עוד הפעם, נגיע. אנחנו מאוד מאוד רוצים לעשות את הדברים האלה".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm