דובר צה"ל התיר היום (שלישי) לפרסום כי סמל איתי חן, בן 19 מנתניה, לוחם בגדוד 75 'עוצבת סער מגולן', נפל ב-7.10 וגופתו מוחזקת בשבי חמאס ברצועת עזה.

ראש המל"ל לשעבר מזהיר: "צריך להיערך למתקפה רקטית על חצי מדינה"
הטעות הקשה של ביידן סוללת את הניצחון הגדול של סינוואר

חגית חן, אימו של איתי חן, אמרה בעצרת החטופים בתחילת המלחמה כי "הילד שלנו, בן 19, נחטף בידי חמאס באותה שבת ארורה. לפני חיי משפחתנו נעצרו. איתי הוא ילד סנדביץ', החוליה שמחברת את הבית שלנו. הוא ילד רב כישרונות, שחקן כדורסל מוכשר, אוהב לשיר, לרקוד, הוא המסמר של המסיבה. הוא מדריך בתנועה שמחנכת את חניכה לאהבת הארץ".

רובי חן, אביו של איתי חן, תקף בעצרת: "יש בממשלת ישראל 64 חברים, איפה חברי הממשלה שיבואו ויתמכו בנו כמו שצריך? אנחנו קוראים לקבינט הממשלה - שובו לשולחן המו"מ, תחזירו לנו את כל החטופים הביתה בחיים".

מטה המשפחות להחזרת החטופים: "מרכינים ראש על הירצחו של סמל ראשון איתי חן ז"ל אנו משתתפים בצערה הכבד של משפחת חן. איתי חן ז״ל, היה תמיד מוקף חברים, אדם אהוב שסוחף אחריו אנשים. היה מאוד מחובר לגוצ׳י הכלב של המשפחה. איתי אהב את הארץ, לצאת לטייל והיה מדריך בכיר במש״צים, מלח הארץ! שיחק כדורסל בנתניה ואהב את הספורט מאוד, אהב אוכל טוב ולשמוע מוזיקה".

"איתי היה בזוגיות למעלה משנה עם נטע, לה קרא אהבת חייו", המשיכו. "הוא ילד אמצעי בין 3 אחים. איתי ז״ל שירת בגבול רצועת עזה ונחטף בשבת השחורה. גופתו של איתי עדיין מוחזקת בשבי החמאס".

ג'ו ביידן בישראל, מלחמת ''חרבות ברזל'' (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
ג'ו ביידן בישראל, מלחמת ''חרבות ברזל'' (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

גם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן פרסם הודעה רשמית על הירצחו איתי חן, שהיה אזרח ישראלי ואמריקאי: "ג'יל ואני הרוסים מהבשורות. אביו של איתי ואחיו פגשו אותי בבית הלבן וחלקו איתי את הצער וחוסר הוודאות כאשר הם מתפללים לחזרת יקירם. אף אחד לא צריך לסבול אפילו לא עוד יום אחד של מה שהם עברו. בסוף הפגישה הם העניקו לי חנוכייה שתזכיר שהאור תמיד יגבר על החושך. ביום הזה אני חוזר על הבטחתי למשפחות החטופים: אנחנו איתכם, לא אפסיק עד שהם יחזרו הביתה".

"הוא התעקש להתגייס לקרבי ולעשות הכי טוב שיכול"

ראש עיריית נתניה, מרים פיירברג-איכר, ספדה לו: "תושבי העיר נתניה המומים, מזועזעים ומתקשים לקבל את ההודעה על הירצחו של בן העיר, איתי חן היקר. כולנו מאמצים לליבנו את האבא רובי, את האמא חגית, את האח, את הסבא ואת כל בני משפחת חן היקרים".

"כל כך רצינו שאיתי שלנו יחזור הביתה בשלום. כל כך רציתי לזכות לענוד לו את הדסקית שאבא רובי ענד לי תוך בקשה שלא אסיר אותה עד לשובו של איתי אלינו הביתה בשלום. כמה קיוונו, כמה ייחלנו, כמה התפללנו, כמה ביקשנו. לצערנו, היום קיבלנו את הבשורה המרה על הירצחו של הבחור המוכשר, המדהים ויפה התואר איתי שתושבי נתניה לא ישכחו לעולם. ה' יקום דמו", כתבה.

ישראלה שטטלר, המחנכת של סמ"ר איתי חן ז"ל באורט ע"ש גוטמן בנתניה, סיפרה עליו: "איתי היה תלמיד למופת, הציב לעצמו מטרה לעלות חזרה ל-5 יחידות במתמטיקה והצליח בענק. הוא היה בחור מוביל וחייכן, שהיה פעיל מאוד לאורך שנות הלימודים עם המש"צים, מבחינתו זה היה הדבר וכל בית ספר אורט בנתניה הכיר אותו משם".

היא הוסיפה כי "הצבא היה מטרה חשובה בשבילו והוא התעקש להתגייס לקרבי ולעשות הכי טוב שיכול, בכל התקופה שהיה מוגדר חטוף קיווינו שהוא יחזור, והמוות שלו כואב ועצוב מאוד".