מלחמת חרבות ברזל: בצל עליית המדרגה האחרונה של חיזבאללה וישראל בעימות בגבול לבנון, ביירות השיבה היום (שישי) להצעת הפשרה הצרפתית - כך על פי דיווח באל-ג'אדיד. את ההצעה שיגרה צרפת לביירות לפני כחודש, וכעת מביעה לבנון נכונות להצטרף למאמצים להרגעת השטח.

"אל תתערבו": הדרישה החריגה של נסראללה מאיראן
ביקורת בצפון לאחר פגיעה ישירה בלול: "ממשלה בלי ביצים"

בתשובתם, כך על פי הדיווח, הביעה לבנון "רצון לחזור באופן מיידי להסכם 1701 (תנאי הפסקת האש לאחר מלחמת לבנון השנייה ב-2006), בתנאי שישראל תחזור אף היא להסכמות". עוד נכתב, כי "ישנה נכונות לקיים פסגה בין נציגי הצבא הישראלי, לבנון ואנשי יוניפי"ל, במפקדת האו"ם בנקורה (סמוך לגבול מול ראש הנקרה)".

בחודש שעבר, כאמור, העבירה צרפת הצעה לביירות, שמטרתה לסיים את הפעולות נגד ישראל ולהסדיר את סוגיית גבול לבנון-ישראל וקורא ללוחמים, כולל יחידת העילית של חיזבאללה, לסגת עשררה קילומטרים מהגבול. ישראל מצידה, תפסיק את התקיפות בשטחה הריבוני של לבנון, ושני הצדדים יסכימו למתווה ברוח הסכם 1701.

חיילי צבא לבנון וחיילי יוניפ''יל בגבול הצפון (ארכיון, צילום: AFP)
חיילי צבא לבנון וחיילי יוניפ''יל בגבול הצפון (ארכיון, צילום: AFP)

בתוך כך, בצפון ממשיכים בביקורת על הממשלה, על עצימות הלחימה הנמוכה יחסית ועל האפשרות שהסוגיה תיפתר במישור המדיני - ולא הצבאי. איתן דוידי, יו"ר ועד היישוב מרגליות הסמוך לגבול, שמאז תחילת המלחמה ספג פגיעות רבות וכן אבידות בנפש, תקף אתמול את התנהלות הממשלה בריאיון ליוסי מזרחי ברדיו צפון 104.5FM. "אתמול חטפנו טיל עם ראש נפץ מאוד גדול אחרי הצהרים, הם הבינו מתי אנחנו נזהרים אז שינו את השעות. כמובן שאנחנו ערוכים ודרוכים".

"ב-20.10 פגע לנו טיל שפגע באחת החוות והרג את כל המטילות, שני עובדים נפצעו - כל העובדים הזרים חזרו לתאילנד. מאז הגיעו עובדים חדשים, יש עובדים שחזרו, זו טרגדיה נוראית שנהרג לנו עובד ואנחנו חיים ברולטה רוסית כי נורים מאות טילים למרגליות ופוגעים לנו בלולים ובחוות".

הוא הוסיף: "יש לנו מדינה נהדרת, יש המון מתנדבים שמגיעים לטפל בלולים, אבל מי שאין לה ביצים זו ממשלת ישראל הכושלת והרפה הזו. הממשלה הזו לא לגיטימית, אנחנו כבר בתוך אירוע ויודעים מה צריך לעשות ולהחזיר את כוח ההרתעה ולהחזיר את התושבים לבתים, אבל אנחנו רואים את ממשלת ישראל גוררת רגליים".