המשלחת הישראלית בראשות ראש המוסד דדי ברנע יצאה לקטר, זאת בניסיון לקדם עסקת חטופים אפשרית. בכיר ישראלי צוטט ברויטרס כשהוא מתייחס למגעים. "אנחנו לפני מו״מ ארוך ומורכב, כל נקודה שהולכת להשתנות בה צריכה לעבור למנהרת חמאס. ההצעה לא טובה מבחינת ישראל - הולכים לסגור בקטר פרטים גדולים ועמוקים שייקחו זמן", ציין. 

השר הבכיר נשאל האם ביידן כבר לא מגבה את ישראל - וכך השיב
להקל עם טרוריסטים? האמירה ההזויה של שופט העליון

עוד הוסיף כי "לא כל מה שצוות המו״מ ביקש בנוגע לסמכויות במסגרת המגעים הוא קיבל מהממשלה, אך כן ישנו מספיק קרדיט על מנת להתניע משא ומתן ענייני וחשוב. המשלחת תצא לקטאר עם מנדט לקיום מו"מ".

פעילות צה"ל באזור בית החולים שיפא (צילום :דובר צה"ל)

כמו כן, הוא ציין כי כרגע מדובר על הפסקת אש שתימשך שישה שבועות, בה ישוחררו 40 חטופים. עוד מסר כי משלחת ארגון הטרור חמאס מתקשה לייצר קשר עם מנהיגיו שנמצאים במנהרות בעזה. 

לפני מספר ימים, הגישה קטר לישראל את נייר התשובה הרשמי מטעם חמאס עם רשימת הדרישות. הנייר הוגש לצוות המקצועי שמנהל את המו״מ בישראל. גורם שנחשף לתוכן הנייר חשף: "מדובר בדרישות הגיונית והתקדמות חיובית. ניתן להגיע להסכם". עם זאת, מלשכת ראש הממשלה נמסר: "חמאס ממשיך להתבצר בדרישות מופרכות. עדכון בנושא יובא מחר לקבינט המלחמה ולקבינט המדיני ביטחוני".

כזכור, אתמול בתום דיון שנמשך אל תוך הלילה, אישר הקבינט המורחב לשלוח את המשלחת הישראלית לקטאר עם מנדט לקיום משא ומתן בנושא עסקת החטופים. המנדט שניתן כללי ועם זאת המשלחת תוכל לנהל מו"מ נרחב. בנוסף, מסתמן כי בכמה סוגיות הקבינט לא הכריע, והסמיך את ראש הממשלה בנימין נתניהו ואת שר הביטחון יואב גלנט להכריע בינהן בנפרד לפי קצב התקדמות המו"מ.