בדברים שמסר היום (שלישי) אלוף (מיל') גרשון הכהן מעמותת "הביטחוניסטים"  בראיון ל"קפאין" עם יואב מינץ ברדיו צפון 104.5fm התריע על הצפוי ביום שאחרי: "המערכה כמעט בכל הרצועה הסתיימה חוץ מרפיח. רצועת עזה תמשיך להיות אירוע עם איום גדול, לא ברור מי יקח את האחריות שם. כנראה לא צה"ל ולא מדינת ישראל, ישלטו בתוך רצועת עזה."

"לפעמים יש מידע על חטוף, אבל אין יכולת מבצעית לחלץ אותו"

עוד לפני כן התייחס האלוף לכנס שצפוי להתקיים ביום חמישי הקרוב ביוזמת "מפקדים למען ביטחון ישראל", שזכורים ביממה האחרונה בעיקר בשל ביקורתם החריפה על נתניהו וממשלתו: "אני מקווה שרוצים לשמוע עמדה אחרת לא להישאר כל אחד בבועה שלו".

בהמשך הגדיר את ישראל כאחת שאין באפשרותה להגיע לכניעה ללא תנאי של חמאס: "יש פה מערכת של לוחמי ג'יהאד רדיקאלים, זה האויב החדש שעומד מול מדינת ישראל".

כשנשאל על האפשרות להגעה לכניעה מוחלטת של אחד משאר הגופים המאיימים על ישראל, כדוגמת החות'ים וחיזבאללה, טען: "מאותו רגע שכוחותינו בתוך רצועת עזה, הצליחו לשבש את המערכת הארגונית של חמאס ובמדינה רבה לפרק אותה, בעצם הפעילות של צה"ל נמצאת היום בחופש פעולה".

אלוף הכהן התווה את נקודת המיקוד שאמורה עפ"י דעתו למשוך את תשומת הלב הציבורית בימים אלו: "הדבר החשוב, אם נצליח למנוע את זה מה שרוצים האיראנים, לכפות עלינו מלחמה שהיא מחלה כרונית גם בצפון וגם בדרום. למצוא איזשהי נקודת איזון לחזור ולהתמקד במה שרצה הציונות להתמקד, חינוך, תרבות, זו השאיפה שלנו".