שר הביטחון יואב גלנט ימריא בשבוע הבא לארצות הברית, שם יקיים פגישה עם מקבילו, שר ההגנה האמריקאי לויד אוסטין, כך נמסר לרויטרס מטעם מספר גורמים בפנטגון. כבר אתמול דווח כי מתקיימים מגעים לביקור מסוג זה של שר הביטחון, וכעת נראה כי הדבר אכן צפוי להתממש. 

התבקש להסגיר את עצמו, והתחיל לירות: פרטים חדשים מחיסול מבחוח בשיפא
ארצות הברית הזהירה את לבנון: "אין ביכולתנו למנוע מלחמה מול ישראל"

בנוסף לגלנט, מי שיצאו לביקור בארצות  הברית הם השר רון דרמר וראש המל"ל צחי הנגבי, כמו גם מתאם פעולות הממשלה בשטחים. עבור דרמר שנחשב לאיש אמונו של נתניהו, לא מדובר בפעם הראשונה שבה הוא נשלח ע"י ראש הממשלה לקיום שיחות עם גורמים אמריקאים. 

בנימין נתניהו לאחר שיחה עם ג'ו ביידן (צילום: דוברות ראש הממשלה)

שלשום פורסם כי נתניהו וביידן שוחחו לראשונה לאחר כחודש של נתק ובצל המתיחות הגואה בין הצדדים במשך כ-45 דקות. בתום השיחה עדכן הבית הלבן כי השניים דנו על ההתפתחויות האחרונות בעזה, כמו גם על המאמצים להגברת הסיוע ההומניטרי לרצועה והמצב ברפיח.

בנימין נתניהו, יואב גלנט (צילום: נועם ריבקין פנטון פלאש 90)
בנימין נתניהו, יואב גלנט (צילום: נועם ריבקין פנטון פלאש 90)

כשעה לאחר מכן, פרסם ראש הממשלה התייחסות לשיחה ומסר כי "דיברנו על ההתפתחויות האחרונות במלחמה, לרבות המחויבות של ישראל להשיג את כל מטרות המלחמה: חיסול חמאס, שחרור כל חטופינו, והבטחה שעזה לא תהווה יותר איום על ישראל - תוך כדי מתן הסיוע ההומניטרי ההכרחי שמסייע להשיג את המטרות הללו".

"מדינה פלסטינית לאחר הטבח - פרס ברור לטרור"
בתוך כך, מייק פומפאו, מי ששימש כשר החוץ בתקופת הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, תקף הלילה (בין שלישי לרביעי) את הקריאה של ממשל ביידן להקמת מדינה פלסטינית. "הקמת מדינה פלסטינית בתגובה לטבח ה-7 באוקטובר תהיה פרס ברור לטרור", כתב.