מלחמת חרבות ברזל: סיכול ממוקד מהאוויר אירע היום (רביעי) בפאתי מחנה הפליטים בג'נין. ארבעה מחבלים חוסלו, ביניהם שני מחבלים בכירים של הג'יהאד האסלאמי וכן שניים נוספים. ככל הנראה, את החיסול ביציע כלי טיס בלתי מאויש, שתקף כלי רכב שבו שהו המחבלים. 

נתניהו לאחר השיחה עם ביידן: "ייקח קצת זמן להיכנס לרפיח"
יבלע את הצפרדע? כך מנסה נתניהו לשכנע את בן גביר בסוגית גדעון סער | בלעדי

אחד המחבלים שחוסלו בג'נין הוא אחמד ברכאת (אבו אל-האני), ממפקדי גדוד ג'נין שהיה אחראי לפיגוע הירי ליד היישוב חרמש שבו נרצח מאיר תמרי ז"ל בחודש מאי אשתקד ולפיגועים נוספים. מחבל בכיר נוסף הינו מחמד חוואשין, מפקד תשתית הטרור של הג'היאד בג׳נין.

צפו בתיעוד החיסול:

רגעי החיסול בג׳נין. קרדיט: רשתות ערביות (צילום :רשתות ערביות, שימוש לפי סעיף 27 א')

שני המחבלים שהותקפו קידמו גם בימים אלו פעולות טרור משמעותיות ופיגועים לעבר אזרחי ישראל. השניים עמדו מאחורי ניסיון הכנסת מפגע ללב ישראל, אשר סוכל ב-11.3, והכווינו את פיגוע המטען שבוצע נגד כוחות צה״ל ב-8.3 במהלכו נפצעו שבעה חיילים באזור צומת חומש.

כזכור, לוחמי צה"ל שב"כ ומג"ב פעלו הלילה למעצר 34 מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון ובחטיבת הבקעה והעמקים. הכוחות החרימו כספי טרור ואיתרו אמצעי לחימה.

כוחות צה''ל ביהודה ושומרון (צילום: דובר צה''ל)
כוחות צה''ל ביהודה ושומרון (צילום: דובר צה''ל)

בנוסף, שב״כ וצה״ל עצרו מוקדם יותר את מחמוד קווסאמה אשר היה אחד ממתכנני ומממני התשתית שביצעה את פיגוע החטיפה והרצח של נפתלי פרנקל, גיל-עד שער ואייל יפרח.

עוד על פי הדיווח של הכתב דורון קדוש, מחקירות המחבלים השיג צה"ל מודיעין שמופק באופן מיידי: מספר תקיפות של חיל האוויר ביומיים האחרונים התבצעו הודות למודיעין שהגיע מהמחבלים בשיפא.

גורם בצה״ל אמר כי ״אנחנו יושבים על מכרה זהב״. עוד דווח כי נעצרו גם מפקדים בדרג בינוני, אך הבכיר ביותר בצפון הרצועה - מח״ט עזה עז א-דין אלחדאד, כנראה לא בשיפא.