תא"ל (מיל') אמיר אביבי נפגש עם מחזיקת התיק הישראלי-פלסטיני במשרד החוץ האמריקני וסיפר כי "היה מפגש שדי הימם אותי, אני חייב לומר. ישבנו שם, דיברנו על המצב ופתאום היא הטיחה בי שאנחנו ישראל מתעללים באופן שיטתי, מיני, בנשים פלסטיניות".

בשיחה עם אראל סג"ל ב-103FM, סיפר כיצד השיב לה: "זה לחלוטין לא מחובר לשום מציאות. בלי להתבלבל היא אמרה, 'האו"ם הציג הוכחות לממשלת ישראל'. אמרתי לה, 'נראה לך הגיוני שתהיה תופעה כזאת ולא יהיה לזה שום ביטוי תקשורתי?'. רציתי שתהיה מודעות הרבה יותר משמעותית, גם לכל הגורמים פה בארץ, על מה באמת קורה במחלקת המדינה. בסופו של דבר יצאתי משם בתחושה שפשוט לא מדברים איתם ולא מעבירים להם אינפורמציה". 

האם המדיניות הרשמית של ארה"ב זה שחיילי צה"ל אונסים פלסטיניות?
"כשנפגשים עם גורם רשמי במחלקת המדינה שמחזיק בתיק הישראלי-פלסטיני, כל מילה שהיא מוציאה מהפה, מבחינתי, זו עמדה רשמית של ארה"ב. בסופו של דבר היא גורם רשמי. כשהיא אומרת לדוגמה, 'לא סיפקתם הוכחות שחמאס גונב את הסיוע ההומניטרי ואתם מרעיבים שם את האוכלוסייה', מה זאת אומרת? כל יומיים דובר צה"ל שמראה שחמאס גונב את האוכל".

"אתה אומר, חבר'ה תתעוררו על עצמכם ותשבו עם הפקידים האלה כי הם מאוד מאוד משפיעים בסופו של דבר על מה שקורה גם ברמת מקבלי ההחלטות ותראו שאתם מגשרים על כל הפערים האלה'". 

"נמשיך להיפגש, כמו שהיינו במקביל השבוע גם באיחוד האירופי, ושם נפגשנו עם לא מעט גורמים שאומרים 'פעם ראשונה שאנחנו פוגשים נציג ישראלי', הגם שזה לא נציג רשמי אבל אין לנו משרד חוץ גדול והרבה מאוד גורמים שעוסקים בחוץ".

בתגובה לדיווחים, הגיב דובר צה"ל בערבית, אביחי אדרעי, הגיב לשמועות וכתב: "לאחר שנכשלו בכל דבר, המציאו שופרי חמאס שקר חדש, והפעם הוא פרסם שחיילים ישראלים אנסו והרגו נשים. תנו לאל-ג'זירה ולשופרות של חמאס לקחת את השקר הזה ולהפיץ אותו. כמובן, אין ראיות לטענות אלו".

"אישה אחת התקשרה ואמרה שהיא מתקשרת מהמתחם הרפואי כביכול. אף אחד לא יודע מי היא. היא רק טענה וטענה ושיקרה. אל-ג'זירה ושופרי התקשורת של חמאס מייפים את דמותו של דאעש לאחר ה-7 באוקטובר ואת מעשי האונס, הטבח וההצתה שביצעו. חמאס נכשל בכל דבר במגרש ובתקשורת. מתוך הכישלון והבלבול הזה, ובניסיון נואש, 'המג'אהדין' של בתי המלון והמנהרות המציאו את השקר הזה", כתב.

"דאעש חמאס, אנחנו לא אלה שהשתמשו במילה "סבאיה" (בנות) כדי להתייחס לנערות ולנשים שנחטפו, אלא אתם ב-7 באוקטובר. אתם ומחבלי דאעש השתמשת בתווית הזו כדי שהמסכה תיפול מפניך המחבלים הנתעבים", הוסיף לבסוף.