צה"ל חזר בתקופה האחרונה לבית החולים שיפא, אחרי מבצע נרחב במקום בתחילת המלחמה, וכעת בחמאס מודים: "אי אפשר להמעיט בגודל האירוע, רבים נעצרו או הוצאו להורג". 

לא ראה את זה בא: מחבל חמאס הציץ מהפיר סמוך לכוחות צה"ל - וחוסל | צפו
מבצע נועז ותחבולני: פעילות צה"ל בבית החולים שיפא נמשכת

בגורם בארגון הטרור אמר לאל-אחבר כי "ההתנגדות התמודדה עם המצב הנוכחי והצליחה להרכיב מחדש את שורותיה, לאור האפשרות שהאויב יקבל מידע חדש בעקבות החקירה עם העצורים. תפקוד הארגון מעידה על כך שעמוד השדרה של ההתנגדות עדיין בסדר, ושאפשר לספוג את כל ההפסדים הנוכחיים".

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

בתוך כך, צה"ל ממשיך להגביר את הלחץ במתחם בית החולים. גורמי צבא מעריכים כי במתחם בית החולים "שיפא" בעזה יש מחבלים שמחזיקים אזרחים ואנשי צוות רפואי כ״מגן אנושי״. הכוחות כורזים למסתתרים במחלקות ובמשרדים לצאת החוצה ולהסגיר את עצמם. 

היתקלות לוחמים בבי''ח שיפאא (צילום: דובר צה''ל)
היתקלות לוחמים בבי''ח שיפאא (צילום: דובר צה''ל)

גורמי צבא מעריכים כי במתחם בית החולים "שיפא" בעזה יש מחבלים שמחזיקים אזרחים ואנשי צוות רפואי כ״מגן אנושי״. לאור זאת בשעות האחרונות הגבירו כוחות צה״ל את הלחץ על מתחם בית החולים. הכוחות כורזים למסתתרים במחלקות ובמשרדים לצאת החוצה ולהסגיר את עצמם. בתוך כך דווח כי במרחב נשמעים פיצוצים עזים.

אחד ממחבלי החמאס חוסל מהאוויר, לאחר שהציץ מפיר שנמצא בסמוך לכוחות צה"ל. עד כה, נעצרו כ-500 פלסטינים החשודים בשייכות לארגון הטרור, במסגרת הפעילות של צה"ל בשיפא. במהלך היממה האחרונה מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו כ-50 מטרות טרור ברחבי הרצועה, ביניהן תשתיות טרור ומבנים צבאיים.