לאחר חיסולם של בכירים בוועדות החירום של חמאס במרחב רפיח,  שסייעו לזרוע הצבאית של ארגון הטרור לבסס המשך שליטה ופעילות בשטח, מסתמן כי תושבי הרצועה דווקא מעודדים מהמהלך.

סכנה ברורה ומיידית להשגת מטרות המלחמה: האסטרטגיה של חמאס מתחילה להתממש
צה"ל מאשר את חיסולו של עיסא וחושף: אלו חלק מהבכירים שנתפסו בבי"ח שיפא

מניטור פעילותם של משתמשי הרשתות החברתיות מעזה עולה כי המחירים בשווקים במגמת ירידה. כך לדוגמא, אדם בשם דיאב פראס שכתב כי "אחרי שהיינו עומדים בתור לעוף ובשר ועד שהגיע תורנו כבר לא יכולנו לקנות אותם,  תודה לאל כבר יום שני ברציפות שארוחת הבוקר שלנו היא עוף ובשר ודברים טעימים שנמנענו מהם לגמרי במשך כל המלחמה".

בתגובה, השיב לו תושב נוסף ותהה "האם חיסול חמשת אנשי חמאס האחראים על חלוקת הסיוע ברפיח היא הסיבה? כי אני שם לב שהמחירים מתחילים לרדת, והסחורה מגוונת בשוק". גולשת נוספת כתבה בפליאה כי "המחירים ירדו?!! קילו סוכר נע בין 70 ל-20 שקלים! סוף העולם קורה היום?". בתגובה הודה אחד התושבים כי "חמאס השתלט על השוק". 

שוק בעזה (צילום: REUTERS/Ibraheem Abu Mustafa)
שוק בעזה (צילום: REUTERS/Ibraheem Abu Mustafa)

אדם נוסף בשם יוסף זאקוט טען כי משרד הכלכלה בעזה (חמאס) הסיר את הפיקוח על הסחורה הנכנסת דרך מעבר רפיח. "תוך 24 שעות המחירים ירדו בחצי לפחות". 

כאמור, בתקיפה חוסלו סיד קטב אלחשאש, אסאמה חמד צ׳היר והותקף מחמד עוצ׳ אלמלאלחי, ראשי ועדות החירום בצפון ומזרח רפיח. לצידם חוסל גם האדי אבו אלרוס, שהיה קצין המבצעים של ועדות החירום. הבכירים היוו שליחי הנהגת חמאס ברפיח, פעלו למען ריכוז הפעילות הארגונית של חמאס במרחבים הומניטריים והיו אחראים על כלל עשיית התנועה והקשר עם פעילי הארגון בשטח.

הבכירים שחוסלו  (צילום: דובר צה''ל)
הבכירים שחוסלו (צילום: דובר צה''ל)

חיסולם מצטרף לחיסול נצ׳אל אלעיד שהותקף בשבוע שעבר וששימש כיושב ראש ועדות החירום במחוז רפיח, ואף ניהל את כלל הפעילות התנועתית של המחוז.