אתמול (שלישי) צה״ל הודיע כי מטוסי קרב תקפו מתחמים צבאיים בעומק לבנון. על פי ההודעה "מטוסי קרב תקפו מתחם צבאי של חיזבאללה במרחב תל ורדין, ובו מנחת ומספר מבנים צבאיים המשויכים לארגון". התקיפה הגיעה בעקבות המטח לעבר יישובי הגליל והגולן, במהלכו זוהו כ-50 שיגורים שחצו משטח לבנון. כאמור, הנקודה בתל ורדין - צפונית לאזור בעלבכ, היא העמוקה ביותר שהתקיפה ישראל מאז תחילת המלחמה, ונמצאת במרחק של יותר ממאה קילומטרים מגבול ישראל. 

דיווח: לפחות ארבעה מחבלים חוסלו בתקיפת צה"ל בעומק לבנון
האש בצפון: יקב בגליל העליון ספג פגיעה ישירה כתוצאה משיגור חיזבאללה

״מבחינה אסטרטגית, הקרבות שנמשכים ברצועת עזה - מקנים יתרון ללחימה בגבול הצפון״, אומר בצורה אבסורדית פרופ׳ אמציה ברעם, חוקר בכיר לענייני המזרח התיכון. ״אנו יודעים שככל שהמלחמה בעזה נמשכת, חיזבאללה ימשיך לתקוף בצפון - כפי שהצהיר שיעזור לפלסטינים. מאחר שהוא מחויב אליהם, מלחמת ההתשה בצפון לא תיעצר עד הפסקת האש עם חמאס. כאמור, כל עוד יש לחימה בעזה נסראללה ימשיך לתקוף אותנו - ולכן יש לנו לגיטימציה בינלאומית לתקוף את חיזבאללה בחזרה. במצב הנוכחי, לא ארה״ב - ולא אף מדינה אחרת יכולה לבוא אלינו בטענות. כל עוד חיזבאללה פועל נגדנו, יש לנו אישור בינלאומי ומנדט לא רשמי להחזיר לו, מדינות העולם מבינות שהם תוקפים לנו - ושאנו חייבים להחזיר״. 

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

״אנו חייבים לנצל את המצב לטובתנו בצורה המקסימלית. ככל שנפעיל על חיזבאללה יותר לחץ - כך יש יותר סיכוי שיהיה קל יותר להגיע איתו להבנות של הסגת כוחות חיזבאללה מגבול הצפון צפונית לליטני או 15 ק״מ צפונית מגבול ישראל. צריך לנצל את המומנטום, ולהשמיד עכשיו בכל הזדמנות שיש במהלך מלחמת ההתשה הזו, את כל מטרות חיזבאללה דרומית לליטני - ואף מעבר״, קובע הפרופ׳. ״צריך לנצל את חלון ההזדמנויות בו יש לנו לגיטימציה בינלאומית לתקוף את תשתיות חיזבאללה.

עכשיו זה גם הזמן לחסל בכירים בחיזבאללה - ולתקוף תשתיות טרור בעומק לבנון. הפעילות של צה״ל, שתקף אתמול 160 ק״מ צפונית מגבול ישראל, בתוך עומק לבנון תשתיות חיזבאללה - היא חלק ממגמה חיובית שאני מקווה שתמשיך. הצבא עושה זאת כדי להפעיל לחץ על חיזבאללה, לרכך את נסראללה - עד שיסכימו להגיע איתנו להבנות - ויודיעו שהם מפסיקים את האש - ונסוגים צפונית לליטני - הרחק מגבול ישראל-לבנון. במידה שתיפסק המלחמה בעזה, ככל הנראה גם תקיפות חיזבאללה יפסקו - וכך גם תיעלם הלגיטימציה הבינלאומית להתקיף מטרות של הארגון -בתגובה לשיגוריו לישראל. אכן המצב פרדוקסי ומוזר - אך כל עוד הלחימה בעזה נמשכת, יש חלון של זמן להכות בחיזבאללה עד כמה שניתן - עד אשר יתרככו״.