צה"ל אישר הבוקר (רביעי) כי תקף במהלך הלילה מבנה בעיירה אל-הבאריה שבדרום לבנון, בו שהו שבעה מחבלים מהזרוע הצבאית של ארגון "אל-ג'מאעה אל-אסלאמיה" אשר חוסלו בתקיפה. במהלך התקיפה לעבר במבנה, חוסל גם בכיר שהיה משויך לארגון וקידם בעבר פיגועים וירי רקטות לעבר ישראל.

ארגון ״ג׳אמעה אסלאמיה״ הוא בעצם ארגון פלסטיני קטן, ללא השפעה גדולה במיוחד בגזרה, שפועל בעיקר בגזרה המזרחית בדרום לבנון. מדובר בארגון סוני סלפי קיצוני שמזוהה עם האחים המוסלמים, כשהזרוע הצבאית שלו מכונה "אל-פג'ר". מזכ"ל הארגון, מוחמד טקוש, התראיין כשבועיים לאחר הטבח ב-7 באוקטובר לערוץ אל-ג'זירה הקטארי והסביר כי "הזרוע הצבאית של הארגון היא חלק מאגף ההתנגדות של אל-ג'מאעה אל-אסלאמיה מאז 1982".

מחבלי הג'מעה איסלאמיה שחוסלו בתקיפת צה''ל בלבנון (צילום: רשתות ערביות)
מחבלי הג'מעה איסלאמיה שחוסלו בתקיפת צה''ל בלבנון (צילום: רשתות ערביות)

נזקי תקיפת צה''ל בדרום לבנון (צילום: רשתות ערביות)
נזקי תקיפת צה''ל בדרום לבנון (צילום: רשתות ערביות)

לדבריו, בשנה הראשונה לפלישה הישראלית ללבנון ב-1982, פתח הארגון את "ניצוץ הג'יהאד" נגד הכיבוש הישראלי ופעל בעיקר בסביבת העיר צידון, תוך לטענתו, גרם לאבדות גדולים בקרב חיילי צה"ל ועל כן נבחר השם "פג'ר". עוד טען כי הארגון לקח חלק בנסיגה הישראלית מלבנון בשנת 2000. טקוש טען בנוסף כי הארגון גם לקח חלק בלחימה נגד ישראל במלחמת לבנון השנייה ב-2006.

"שיגור הרקטות האחרונות הן חלק מהתגובה לתוקפנות הישראלית נגד עמנו, כפרינו ושכנינו ובמסגרת התמיכה הבלתי מסויגת ברצועת עזה, וכדי להבהיר שהיא איננה לבד", הוסיף.

נזק רב בדרום לבנון בעקבות תקיפת צה''ל (צילום: רשתות ערביות)
נזק רב בדרום לבנון בעקבות תקיפת צה''ל (צילום: רשתות ערביות)

בתוך כך, עיתון אל-אח'באר הלבנוני, המזוהה עם חיזבאללה, דיווח כי "מקורות מודיעין אמריקנים וישראלים" חדרו לתוך הזרוע הצבאית של ארגון הטרור הקטן". זאת, על רקע הקשר הקרוב שמקיים עם חמאס וחיזבאללה בתקופה האחרונה. מקורות לבנונים טוענים כי מטרת המעקב אחרי הארגון הוא להגיע גם לבכירי שטח בחמאס.

בתגובה לתקיפה, חיזבאללה שיגר הבוקר 40 רקטות לעבר קריית שמונה ויישובים נוספים בסביבה. במהלך המטח הכבד זוהו מספר פגיעות במבנים ובמפעל בקריית שמונה, ובעקבות כך גם נהרג זאהר בשארה, בן 35 תושב הכפר הדרוזי עין קנייא שבצפון.