הפעילות הישראלית בסוריה: תא"ל אסעד עוואד אל-זובי, קצין בכיר לשעבר בצבא הסורי, שוחח היום (רביעי) עם ערוץ אל-חדת' הסעודי והתייחס להצלחות הישראליות בפעולות הממוקדות כנגד ההתבססות האיראנית בסוריה.

לדבריו של אל-זובי: "הדיוק של ישראל מתחלק לשני חלקים - החלק הראשון מהווה כ-30% והוא משתפי הפעולה והמרגלים שמגויסים על ידי ישראל וארצות הברית, והחלק השני שהוא 70% אשר נובע מהתפתחות טכנולוגית ואלקטרונית". לדבריו, "ישראל וארה"ב מתקדמות מאוד בתחומי הגילוי, המעקב, האזנה ושיבוש. לדוגמא, כטב"ם ישראלי התרסק באזור אל-בוכמאל כבר בשנת 1973, משמע, לישראל הייתה את הטכנולוגיה הזו כבר אז. כלי הטיס הבלתי מאוישים שלה מבצעים את אותן פעולות שיבוש, גילוי והאזנה. לכך, צריך להוסיף שבידי ישראל יש גם שבבים אלקטרוניים".

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

תקיפה בסוריה (צילום: REUTERS/Firas Makdesi)
תקיפה בסוריה (צילום: REUTERS/Firas Makdesi)

"אם נחזור לשאלה, רוב ההצלחה הישראלית נובעת מהקדמה הטכנולוגית שיש בידיה. בעניין המטרות המדויקות שהיא פוגעת בהן - אם זה מבנים או אישים, הדבר נובע מכך שיש לה בהחלט נשק מדויק ביותר".

עוד אמר אל-זובי: "ישראל משתמשת בנשק מדויק מסוג הלפייר, בהם עשתה שימוש אפילו בביירות. הטילים האלו פותחו על מנת שיהיו מדויקים מאוד ויוכלו להיות משוגרים מכלי טיס בלתי מאוישים. הטילים האלה לא רק שפועלים בעזרת שבבים אלקטרוניים ומצלמות שמותקנות עליהם, אלא גם ניתן לשנות את מסלולם בכל רגע נתון".

הטקסט תורגם באמצעות ביירון - חברת תרגום וכתיבה.