על רקע ההתחממות בצפון והלחימה שנמשכת באזור כבר מזה כמעט חצי שנה, בפיקוד הצפון ערכו השתלמות למידה פיקודית בהשתתפות מפקדי האוגדות, מפקדי החטיבות ומפקדי הגדודים בסדיר ובמילואים, הלוקחים חלק בקרבות ההגנה בגבול.

המשתתפים עברו בתחנות השונות בהן העמיקו את הידע שלהם בתחומי האש, מודיעין, הנדסה, תקשוב והסיוע המנהלתי. התחנות דימו את מגוון היכולות ועוצמת שילובם העומדות לרשות המפקדים בשדה הקרב. 

השתלמות למידה פיקודית בפיקוד צפון (צילום :דובר צה"ל)

כמו כן, הם השתלמו בתכנים מקצועיים ובתכניות המבצעיות והאסטרטגיות למתווה צפוני. ההשתלמות בהובלת אוגדה 36 כללה הרצאות מקצועיות ולמידה מלקחי הלחימה של האוגדה ברצועת עזה, עם התאמות ייעודיות לאתגרי הגזרה הצפונית. במהלך ההשתלמות סקר הרמטכ"ל, רב-אלוף הרצי הלוי, בפני הפורום את האתגרים האסטרטגיים, והערכות לקראת המשך המלחמה.\

מפקד פיקוד צפון, אלוף אורי גורדין, הבהיר במהלך ההשתלמות כי הלחימה בצפון עשויה להתגבר משמעותית בכל רגע: ״אנחנו נמצאים במלחמה. אנחנו נמצאים במלחמה כבר עוד מעט חצי שנה, וזה לא נגמר רק בחיזבאללה". 

היערכות כוחות צה''ל בצפון (צילום: דובר צה''ל)
היערכות כוחות צה''ל בצפון (צילום: דובר צה''ל)

כמו כן, התייחס לסיכול פיגוע החדירה, שתוכנן להתבצע באזור הר דוב: "אנחנו הלילה פועלים למול ג׳מעה איסלאמיה, סיכול מוצלח פגיעה בכמות פעילים גדולה, וחיזבאללה עצמו מחליט הבוקר להגיב כנגד קריית שמונה. אנחנו עושים התקפות מאוד מאוד משמעותיות כנגד חיזבאללה, ואנחנו נמשיך ונהיה אגרסיביים כדי לפגוע ולדחוק את חיזבאללה ולפגוע בו באופן משמעותי".

עוד הוסיף: "אנחנו נחושים לשנות את המצב הביטחוני בצפון כדי שהתושבים יוכלו לחזור לצפון בביטחון ובתחושת ביטחון. אנחנו מהצד השני תוקפים באופן עוצמתי וחזק מאוד את חיזבאללה, את הארגון של חיזבאללה ועושים גם הרבה מאוד פגיעה במרחב שבו הוא פועל. אם נבין שאנחנו נצטרך לפעול אנחנו נפעל גם הלילה, והמוכנות היא קיימת״.