תשעה אנשים נהרגו בסדרת תקיפות בסוריה שבוצעו השבוע בלילה שבין שני לשלישי. סמוך לגבול הסורי עם עיראק. תחילה, ההערכה הייתה כי מי שביצעה את התקיפות היא ארצות הברית. עם זאת, לאחר זמן קצר בארצות הברית בחרו להכחיש את הדברים. כמו כן, דווח על חמישה פצועים כתוצאה מהתקיפות.

רדואן וקבוצת טרור נוספת: כך נמנע פיגוע חדירה לתוך שטח ישראל
בצל הסערה המדינית: פרטים חדשים על פגישות גלנט בארה"ב | דיווח

דו"ח מיוחד של מרכז עלמא שנכתב ע"י בועז שפירא, חושף פרטים חדשים בנוגע לזהות המחסולים. כמו כן, הוא גם מתייחס למתרחש כבר כמה שנים רבות באזור שבו בוצעו התקיפות. הרצועה הגיאוגרפית, בה הותקפו המטרות, בין העיר אלבוכמאל לעיר דיר א-זור, מוכרת היטב כעוגן התבססות גיאוגרפי איראני משמעותי במסגרת המסדרון היבשתי האיראני, דרכו מועבר נשק רב לסוריה וללבנון. 

התקיפה, שכללה כ-10 מטרות, כוונה כנגד יעדים הקשורים עם משמרות המהפכה בערים אלבוכמאל, צלאחיה, אל-מיאדין ודיר א-זור. בנוסף לנשק שמוברח באזור לסוריה וללבנון, נתיב זה משמש גם למעבר נשק רב ליהודה ושומרון.

נתיב ההברחה האיראני  (צילום: באדיבות מרכז עלמא)
נתיב ההברחה האיראני (צילום: באדיבות מרכז עלמא)

מי שמוביל את ההברחות האלו הוא אגף 4000 בארגון המודיעין של משמרות המהפכה והעומד בראשו - ג'אווד ע'פארי. מי שעוד עומדים מאחורי ההברחות האלו היא יחידת המבצעים המיוחדים בכוס קדס על אדמת סוריה (יחידה 18840), הפועלת תחת חסותו של ראש יחידה 840, יאזדן מיר (מוכר גם בשם סרדאר באקרי).  

אזור התקיפות שבוצעו סמוך לגבול סוריה-עיראק  (צילום: באדיבות מרכז עלמא)
אזור התקיפות שבוצעו סמוך לגבול סוריה-עיראק (צילום: באדיבות מרכז עלמא)

כמו כן, עד כה זוהו מספר אנשים בלבד ככאלו שנהרגו בתקיפות שיוחסו לישראל, ביניהם מהנדס סורי וקצין במשמרות המהפכה בשם בהרוז ואחידי. 

בהרוז ואחידי (צילום: באדיבות מרכז עלמא)
בהרוז ואחידי (צילום: באדיבות מרכז עלמא)

כזכור, בתקשורת הסורית התייחסו לחיסול, וטענו כי ישראל מבצעת מעקב בשטח סוריה אחרי מיליציות איראניות. כמו כן, אף נטען כי ישנם "סוכנים ישראלים" שפועלים בתוך שטח המדינה. בנוסף, נטען כי המחוסלים שהו בווילה בעת התקיפה. זמן קצר לפני כן, הם הגיעו למקום באמצעות כלי טיס, לאחר שיצאו מדמשק.