פעילות צה"ל בבית החולים שיפא: דובר צה"ל התיר הערב (חמישי) לפרסום כי לוחמי שייטת 13 חיסלו את ראא'ד ת'אבת, ראש מטה כוח האדם של הזרוע הצבאית של חמאס. ת'אבת שימש כראש מערך הייצור של הארגון, היה אחראי על מערכי מחקר, פיתוח והתעצמות וכן היה בקשר ישיר לאורך השנים עם מרוואן עיסא, מוחמד דף ויחיא סינוואר. ת'אבת הוא בעשירייה הראשונה של בכירי ארגון הטרור.

עוד אמר דובר צה"ל, תת-אלוף דניאל הגרי, כי בבית החולים שיפא נמצאים 1,250 בני אדם, מתוכם 513 עד כה זוהו כמחבלים ופעילים בארגוני הטרור השונים ברצועה. 

ראא'ד ת'אבת (צילום: דובר צה''ל)
ראא'ד ת'אבת (צילום: דובר צה''ל)

גורם בחמאס הודה השבוע כי ארגון הטרור חטף מכה קשה בפעילות צה"ל בבית החולים שיפא. בגורם בארגון הטרור אמר לעיתון אל-אח'בר הלבנוני, המזוהה עם חיזבאללה, כי "ההתנגדות התמודדה עם המצב הנוכחי והצליחה להרכיב מחדש את שורותיה, לאור האפשרות שהאויב יקבל מידע חדש בעקבות החקירה עם העצורים. תפקוד הארגון מעידה על כך שעמוד השדרה של ההתנגדות עדיין בסדר, ושאפשר לספוג את כל ההפסדים הנוכחיים".

בתוך כך, צה"ל ממשיך להגביר את הלחץ במתחם בית החולים. גורמי צבא מעריכים כי במתחם בית החולים "שיפא" בעזה יש מחבלים שמחזיקים אזרחים ואנשי צוות רפואי כ״מגן אנושי״. הכוחות כורזים למסתתרים במחלקות ובמשרדים לצאת החוצה ולהסגיר את עצמם. גורמי צבא מעריכים כי במתחם בית החולים "שיפא" בעזה יש מחבלים שמחזיקים אזרחים ואנשי צוות רפואי כ״מגן אנושי״. לאור זאת בצה"ל הגבירו כוחות צה״ל את הלחץ על מתחם בית החולים. הכוחות כורזים למסתתרים במחלקות ובמשרדים לצאת החוצה ולהסגיר את עצמם. בתוך כך דווח כי במרחב נשמעים פיצוצים עזים.