דובר צה"ל בערבית סגן אלוף אביחי אדרעי חשף היום (שבת) הוכחות לכך שחמאס מסתיר מעיני הציבור ברצועת עזה את נתוני שיגורי הטילים שכשלו שגרמו למותם של אזרחים עזתים. על פי הנתונים שנחשפו על ידי צה"ל, מאז 7 באוקטובר - 11% מכלל השיגורים שביצעו ארגוני הטרור מעזה לעבר ישראל נפלו בשטח הרצועה.

בתוך כך, במסמך מודיעני פנימי של חמאס המתוארך לשנת 2020, נחשף כי ארגון הטרור היה מודע לשיעור הגבוה של השיגורים הכושלים שביצע הג'יהאד האסלאמי ולסכנה שהוא מהווה לבתים באזור בסמוך לאתרי השיגור. בנוסף, צה"ל חשף גם מסמך משנת 2022, שנכתב על ידי מחלקת התיאום הצבאי של חמאס, ובו פירוט של דרכי הפעולה של הזרוע הצבאית של הג'יהאד האסלאמי, שביצע שיגורים כושלים וגרם לפציעתם של עזתים רבים במהלך מבצע 'עלות השחר'.

צה''ל חשף: השיגורים הכושלים מעזה לשטח ישראל (צילום: דובר צה''ל)
צה''ל חשף: השיגורים הכושלים מעזה לשטח ישראל (צילום: דובר צה''ל)

דובר צה"ל בערבית גם ציין כי למרות שחמאס טען בבירור ששבעה אזרחים עזתים נהרגו במבצע 'עלות השחר' כתוצאה משיגורים כושלים, משרד הבריאות העזתי טען בדו"ח שפרסם, שהם נהרגו כתוצאה מתקיפה ישראלית. צה"ל תפס מסמכים נוספים המעידים כי ארגוני הטרור ברצועה ידעו על ההשלכות הטרגיות של השיגורים הכושלים, אך שיטת הפעולה של הארגונים ברורה ומחייבת הסתרה של הנתונים והפניית אצבע מאשימה לישראל.

כזכור, בתחילת המלחמה נוצרה מהומה בינלאומית סביב הפגיעה בבית החולים 'אל-מעמדאני' שבמרכז העיר עזה. ארגוני הטרור שלחו אצבע מאשימה לעבר ישראל וטענו תחילה כי בעקבות תקיפה ישראלית נהרגו במקום כ-500 עזתים. לאחר תחקיר מעמיק של צה"ל התברר כי שיגור כושל של רקטה הוא שפגע בבית החולים. 

מיד לאחר האירוע מסר דובר צה"ל: "מתחקיר מקיף והצלבת כלל המערכות המבצעיות והמודיעיניות, עולה בברור כי צה״ל לא תקף את בית החולים בעזה. בית החולים נפגע כתוצאה משיגור כושל של ארגון הטרור גא״פ. ארגוני הטרור ברצועת עזה יורים ללא הבחנה לעבר ישראל, מסכנים ופוגעים גם בתושבי רצועת עזה. מאז תחילת המלחמה שוגרו כ-450 רקטות על ידי ארגוני הטרור שנפלו בשטח הרצועה".