הטרור נמשך: נער בן 17 ושני צעירים בשנות ה-20 לחייהם נפצעו אמש באורח קשה בפיגוע דקירה שאירע בקניון הפרינדלי בגן יבנה. לפי דיווחים פלסטינים, המחבל שביצע את הפיגוע הינו פאיז מחמוד חליל, בן 19, מהעיירה דורא שבאזור חברון, שהה בישראל באופן בלתי חוקי.

מתחקור הפיגוע עולה כי המחבל הגיע לקניון הפרינדלי בגן יבנה כשהוא חמוש בשני סכינים והחל במסע הדקירות בקומה השנייה, כאשר הבחין בצעיר היוצא מחדר הכושר. המחבל דקר אותו, ולאחר מכן נכנס לתוך המכון, שם הצליח לדקור צעיר נוסף, ולאחר מכן צעיר שלישי בקומת הכניסה. 

תיעוד חיסול המחבל בגן יבנה (צילום :דוברות המשטרה)

צוות שיטור עירוני המורכב משוטר ופקח, שקיבלו את קריאת המצוקה, הגיעו למתחם תוך פחות מדקה והחלו לבצע סריקות, במהלכן הבחינו במחבל שרץ לעברם וניסה לפגע בהם, הפקח הצליח להדוף את המחבל בשעה שהשוטר שולף את נשקו ומבצע ירי לעבר המחבל עד לנטרולו. כאמור, כתוצאה מהפיגוע פונו לבתי החולים שלושה בני אדם במצב קשה.

מפכ"ל המשטרה רנ"צ יעקב שבתאי, השר לביטחון לאומי ח"כ איתמר בן גביר ומפקד מחוז הדרום ניצב אמיר כהן, שמעו את שחזור הפיגוע ונטרול המחבל מפי השוטר והפקח.

זירת הפיגוע בגן יבנה (צילום: לירון מולדובן, פלאש 90)
זירת הפיגוע בגן יבנה (צילום: לירון מולדובן, פלאש 90)

"המחבל נפל עליי, דחפתי אותו, והשוטר נטרל"

אדוארדו שלפן, פקח עירוני בעיר שסייע בנטרול המחבל, סיפר ב-103FM על רגעי האימה ואמר כי "קיבלנו אירוע ב־100 על פח"ע, והגענו למקום תוך דקה וחצי. ראינו בחור צעיר שבא כולו דם, השוטר ניגש אליו, שאל אותו שאלות אבל הבחור לא כל כך ענה כי הוא היה פצוע. עליתי במדרגות לתוך הקניון, ואז מאיזשהו מקום המחבל יצא ובהתחלה לא זיהינו את הסכין. איך שראינו את הסכין פשוט מאוד, הוא היה יותר מדי קרוב אליי והייתי צריך להחליט אם הוא דוקר אותי. הייתי בין המחבל והשוטר, רצתי הצידה בשביל לתת לשוטר את טווח הירי, כי הייתי יותר מדי קרוב. המחבל רץ אחרי, השוטר ירה בו כמה כדורים אבל הוא המשיך לכיווני. עצרתי את עצמי, נפלתי, המחבל נפל עליי, דחפתי אותו עם הרגליים והשוטר סיים את הנטרול".

שלפן המשיך ותיאר את שאירע ואמר כי המשטרה היא זו שלקחה את הסכין מידי המחבל. "הרבה כוחות היו אתמול בערב, כל העבודה של המשטרה. אני לא מכיר אותו, אני בדרך כלל קונה בקניון, לא זיהיתי אותו בכלל. העיר כרגע מתעוררת, אבל אני אומר לכם, שיתוף הפעולה בין הפקחים של המועצה המקומית והמשטרה זה 24/7, זה מנע אסון יותר גדול".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm